Близько половини політичної реклами в Україні розміщують нелегально

19 Липня 2012, 15:36

«Коли ми бачимо політичну рекламу, то ми бачимо, що дуже значна її частина, за нашими оцінками, близько 50%, сьогодні відбувається взагалі нелегальним способом, шляхом «джинси», замовлення матеріалів, які виглядають як редакційні матеріали, як новини, як інформаційні матеріали», – сказала вона на прес-конференції в Києві.

За словами експерта, перетікання політичної реклами в «джинсу» призводить до ситуації, коли суспільство, крім того, що не може отримати інформацію про те, хто і скільки за це платить, ще і вводиться в оману, оскільки це інформування виглядає як об'єктивне, а насправді це піар-матеріали.

Сюмар зазначила, що з цією проблемою експерти масово зіткнулися саме в ході цієї виборчої кампанії.

«В останні роки «джинса» була, її було багато, але не так багато, як ми зараз фіксуємо», – сказала вона.

За словами Сюмар, те, що відбувається зараз, назвати політичною рекламою не можна, оскільки політична реклама та агітація починається з початком виборчої кампанії і відбувається жорстко відповідно до закону. Сюмар, зокрема, зазначила, що закон передбачає, що телерадіокомпанії повинні заявити про граничні ціни напередодні виборчої кампанії, які не повинні перевищуватися. Крім того, за політичну рекламу політичні партії повинні платити зі своїх виборчих фондів, а на сьогоднішній день вони не сформовані, оскільки виборча кампанія не розпочалася.

«По суті, сьогодні ми бачимо рекламу брендів, і найприкріше, що ми абсолютно не здатні проконтролювати, за які кошти ці бренди рекламуються, хоча мова йде про політику, яка повинна бути соціально відповідальною», – зазначила Сюмар.

Нагадаємо, за результатами щомісячного моніторингу загальнонаціональних друкованих видань на замовні матеріали, немарковані як реклама, який проводив Інститут масової інформації, у червні рівень політичної «джинси» у друкованих виданнях зріс утричі у порівнянні з травнем, що вказує на наближення парламентських виборів. 

читати ще