"На складах вугільних шахт дійсно залишається не тільки енергетичне вугілля, але й вугілля найцінніших марок – "К" і "Ж" – це коксівне вугілля. Водночас вугілля тих самих марок імпортується широким потоком із Росії та США, – близько 9-10 мільйонів тонн. Така ситуація призводить до того, що український ринок вугілля демпінгується, ціни падають. Крім того, на складах якість цього вугілля суттєво погіршується, воно самозапалюється. Це призводить до того, що нині зарплата на державних шахтах виплачується переважно за рахунок бюджетних коштів, коштів державної підтримки вугільної галузі. Тобто, за це розплачується вся країна. Якщо так триватиме ще кілька місяців, то галузь опиниться на критичній межі", – каже депутат.
За його словами, в середині березня цього року 1700 робітників державного підприємства "Дзержинськвугілля" – тобто кожного третього – відправили в позачергову відпустку. Причина – відсутність збуту палива. Майже три місяці поспіль гірники працювали "на склад": гори видобутого вугілля зайняли майже всі вільні майданчики шахт.
Михайло Волинець також пояснив, що власники металургійних заводів зазвичай також є і власниками шахт, звідки і беруть вугілля для своїх підприємств, а нестачу покривають за рахунок імпорту, а не купівлі вугілля українського виробництва.
Як повідомлялося раніше, у середині квітня депутати визначили порядок приватизації шахт.
Читайте також: Донбас проміняє чорне золото на звичайне?