В результаті такого рішення акциз на авіапальне збільшиться більш ніж у 6,5 раза, до 198 євро / т, пише «КоммерсантЪ-Украина».
Про те, що митниця змінила класифікацію авіапалива, що імпортується в Україну, 20 квітня повідомив найбільший постачальник авіагасу «ТНК-ВР Коммерс». Компанія посилається на рішення Східної митниці Державної митної служби від 3 квітня, згідно з якими авіагас, до цих пір класифікувався як «Паливо для реактивних двигунів ТС-1 і РТ (коди – 2710117000 та 2710192100)», тепер повинен оформлятися як «Легкий дистилят – бензин спеціальний: Паливо для реактивних двигунів ТС-1 (2710112500)». Це рішення збільшує ставку акцизу на імпортне паливо з 30 до 198 євро за тонну.
Начальник управління адміністрування митних платежів Держмитниці Віталій Зварич уточнив, що рішення прийнято після спеціального дослідження палива, проведеного в лабораторії Східної митниці. За його словами Держмитниця має право приймати таке рішення.
У ТНК-ВР стверджують, що лабораторія митниці, приймаючи рішення враховувала лише один показник – температуру кипіння палива, і наводять висновки Українського НДІ нафтопереробної промисловості МАСМА, згідно з якими цей авіагас відрізняється від «бензину спеціального» за низкою фізико-хімічних показників.
Юристи вважають рішення митниці неоднозначним і вважає, що компанії можуть спробувати оскаржити його в суді, і наголошують, що на це потрібен час, тож за будь-якого випадку нафтовики зазнають збитків.
В результаті такого рішення митниці на ринку виникне дефіцит палива, заявив президент авіакомпанії «Міжнародні авіалінії України» (МАУ) Юрій Мірошников.
«Зараз авіапаливо в країну ввозять два основних постачальника – «ТНК-ВР-Авіа» (паливо «Рязанської нафтопереробної компанії» і «Славнефть-Ярославнефтеоргсінтез») і «Лукава Ойл» (паливо Волгоградського НПЗ). Єдиним виробником авіагасу в країні є Кременчуцький НПЗ (контролюється структурами групи «Приват»), але його обсягів виробництва не вистачало для того, щоб покрити попит навіть взимку, а в літні місяці – тим більше», – пояснив Мірошников.
Авіагас на українському ринку і так коштує приблизно на $200 дорожче, ніж в середньому по Європі.
Авіаперевізники порахували, що через підвищення акцизу авіапаливо подорожчає ще на $ 250-270 / т. Вони впевнені, що компенсувати підвищення акцизу зростанням тарифів на авіаквитки також буде складно, оскільки вони і так вже досить високі. Більше того, оператори ринку наголошують, що таке рішення може призвести до колапсу української авіації. Це вже не перший випадок в цьому році, коли митниця намагається збільшити плату за імпортні нафтопродукти.
Як повідомлялось, на початку квітня прем’єр Микола Азаров повідомив, що уряд розробляє законопроект про «плаваючі ставки акцизного збору» на нафтопродукти для збереження цінової стабільності на ринку України. Зокрема, планується прив’язати ставки акцизу на пальне до світових цін на нафту
Нагадаємо, 21 березня, уряд відмовився ухвалити рішення про зниження акцизів на світлі нафтопродукти, а вирішив вдатися до альтернативних варіантів стабілізації цін на ринку нафтопродуктів. За останній рік акцизний збір на бензин підвищено на 50%, або на 66 євро/тонна.
За допомогою збільшення ставок акцизних зборів на нафтопродукти уряд планував 2012 року додатково одержати 3,35 млрд. грн. до бюджету.