За словами заступника директора науково-технічного центру «Психея» Генадія Рябцева, такі підрахунки випливають з аналізу подорожчання за попередні місяці.
«Зважаючи на те, що в січні ціна нафти становила $110 (за барель – Ред.), а в лютому – $119, за власними підрахунками, подорожчання нафтопродуктів впродовж березня може сягати 4%. А отже, для бензину А-95 ця ціна становитиме 10,66 грн (подорожчання на 41 копійку), для А-95 Євро виду 2 – 11,07 грн, а для А-95 Євро виду 1 – 11,80 грн. Однак, хочу наголосити, що це прогнозоване виключно з економічних міркувань зростання ціни впродовж березня цього року», – пояснив експерт.
Водночас, за його словами, нафтотрейдери навряд чи підуть на таке підняття цін на бензин.
«Будь-яке підвищення цін призведе до зменшення попиту на нафтопродукти. Тобто наразі можна спостерігати, що споживач дійшов до критичної межі обвалу попиту. В середньому в листопаді-грудні минулого року скорочення попиту сягало в Києві 20%, порівняно з аналогічним періодом минулого року. Якщо порівняти 2011 рік з до кризовим 2008, то попит скоротився на понад 20% у Київській, Донецькій областях, а це провідні регіони з точки зору споживання, і по майже 40% для цілого ряду областей менш привабливих для трейдерів, наприклад, таких як Кіровоградська, Рівненська області. Це означає, що таке підвищення вплине суттєво на доходи трейдерів, тому вони намагатимуться не піднімати ціни і працювати за рахунок «оптимізації» якості і збільшення обігу нафтопродуктів», – додав Рябцев.
Крім цього, експерт зазначив, що закриття Лисичанського нафтопереробного заводу не вплине на ціну бензину в Україні.
«Минулого року Лисичанський завод працював лише в другій половині року виключно на російський ринок. І тому великої проблеми із його закриттям не буде, адже ринок України відкритий, і всі постачальники, які працювали з Лисичанським заводом, просто переорієнтуються на постачання з інших джерел, а саме – імпортні нафтопродукти. Це рішення не було несподіваним», – зазначив він.
Як додав експерт, в Україні існує шість нафтопереробних заводів, втім, лише один – Кременчуцький наразі працює.