Введення імпортного мита на бензин лобіюють Бойко з Льовочкіним?

22 Грудня 2011, 13:05

Зокрема, за попереднім рішенням комісії, прийнятим під час останнього засідання 21 грудня цього року, підстав для введення імпортних мит в Україні немає.

За словами співрозмовника, наразі текст рішення підготовлений, однак офіційно ще не підписаний, оскільки очікується, що «зацікавлені особи» спробують пролобіювати свої інтереси.

«Не виключено, що на це рішення спробують вплинути, шляхом звернення до керівників Адміністрації президента», – зазначив співрозмовник.

За його словами, у введенні мит на бензин зацікавлений глава Адміністрації президента Сергій Льовочкін та міністр енергетики Юрій Бойко.

Водночас за словами заступника директора науково-технічного центру «Псіхея» Геннадія Рябцева, введення імпортних мит суттєво вплине на ціну нафтопродуктів, а отже й інших споживчих товарів.

«Якщо буде прийнято рішення про запровадження імпортних мит, то це звичайно суттєво вплине на ціну нафтопродуктів, а за нею і на всі товари, оскільки бензин є інфраструктурним товаром. Фактично відсутністю такого рішення український споживач виграв близько гривні на кожному літрі бензину», – заявив експерт.

Нагадаємо, розслідування необхідності введення імпортних мит на нафтопродукти триває з січня цього року. Українські НПЗ просять ввести мито для захисту внутрішнього ринку. За підсумками 10 місяців цього року вони виробили всього 6,9 млн т проти 9,4 млн т в минулому році. У компаніях пояснюють втрату ринку тим, що білоруські та російські НПЗ купують нафту без мита. А експортне мито на вироблені в цих країнах нафтопродукти дешевше, ніж для вітчизняних НПЗ. 

Проте в Мінекономрозвитку проти введення мит і стверджують, що українські НПЗ не виробляють нафтопродукти за стандартом "Євро-4" та "Євро-5". Ще один аргумент Мінекономрозвитку – НПЗ продають пальне за нижчими, ніж у імпортерів, цінами.

Водночас у Міністерстві інфраструктури України запевняють, що ігри з акцизами не підвищать ціни на пальне.

Позначки: