За його словами, найбільше контрабандного бензину в Україну потрапляє з Росії.
«Показник контрабанди, звісно, зростає, якщо ціни на бензин в сусідніх країнах нижчі, ніж в Україні. Зокрема, і Білорусі чи Росії. Однак, в Білорусі немає нічийого бензину, там «бацька» за всім дивиться, а от в Росії, де літр бензину коштує 28 рублів, тобто трохи більше, ніж 4 гривні, такі обсяги для контрабанди є. Водночас митниця закриває на це очі. Крім цього, чимала кількість такої контрабанди потрапляє в Україну танкерами. За інсайдерською інформацією, оподатковується лише половина усіх вантажів нафтопродуктів», – стверджує Рябцев.
Контрабанда бензину, за словами експерта, виникла не цього року.
«За нашими підрахунками, минулого року поза контролем держави в Україні було реалізовано 512 тисяч тонн лише бензину А-95. До цієї кількості відноситься і продукція міні-НПЗ, контрабанда, певні «сірі» оборудки, наприклад, блендінг (змішування) зі спиртовим бензинами, ефірами тощо», – уточнив Рябцев.
За його словами, держава закриває на це очі.
«Держава не звертає увагу, точно так, як не перевіряє якість нафтопродуктів взагалі. Єдине – громадські організації, які проводять перевірки бензину. А держава з другої половини 2008 року не фінансує лабораторні перевірки і не хоче їх фінансувати. Пам’ятаємо обіцянку про 12 лабораторій, які обіцяли закупити для перевірок бензину. Це звичайно не виправить ситуацію, але все ж таки, де вони?! 1,7 млн грн., які виділили цього року на лабораторні перевірки… Де вони?!», – додав експерт.
Нагадаємо, газета "Коммерсанть-Украина" з посиланням на власні джерела повідомила, що високі ціни на бензин в Україні спровокували різке зростання контрабанди палива. За даними Міненерго, доля нелегального імпорту за останній місяць зросла з 7-8% до 12-15% від усього обсягу споживання.