«Принципові домовленості – відбувається лібералізація. При цьому вона теж розтягнута на тривалий період і паралельно передбачається застосування захисних заходів», – сказав він.
П’ятницький зазначив, що в середньому лібералізація імпортних мит на автомобілі становитиме 10 років.
При цьому, за словами урядового уповноваженого, сторони виробили формулу «10+3+2». Відповідно до цієї формули, Україна зможе застосовувати захисні заходи у вигляді повноцінного відновлення імпортного мита протягом 10 років, коли проходитиме його поступове скорочення, а також ще протягом трьох років після скасування.
Крім того, протягом ще двох років Україна зможе відновлювати імпортне мито за спрощеною процедурою на основі доказу збитків від імпорту.
«Більш того, за великим рахунком ніхто не забороняє використовувати й механізми СОТ, які передбачають розслідування. Єдине, що це більш тривалий процес. Для нас усе-таки було важливо мати якісь автоматичні інструменти, які дозволяли б швидко реагувати», – сказав П’ятницький.
Як повідомлялось, Україна і ЄС ведуть переговори про створення зони вільної торгівлі з 2008 року. Сторони планують завершити переговори до кінця нинішнього року.
У серпні віце-прем'єр-міністр Сергій Тігіпко визнав, «що процес проти Тимошенко ускладнює переговорний процес» України з ЄС про зону вільної торгівлі.
Водночас, нещодавно президент Віктор Янукович закликав глав країн СНД сприяти прискоренню процесу підписання договору про створення зони вільної торгівлі між державами-учасницями СНД.
На думку глави української держави, цей договір необхідно підписати найближчим часом.
Нагадаємо, в уряді України вважають, що новий договір про зону вільної торгівлі СНД українською стороною з точки зору полiтичної доцiльностi може бути підписаний на черговому засiданні глав урядiв Співдружності 18 жовтня навiть за умови недосягнення домовленостей стосовно умов договору з Таджикистаном та Узбекистаном.