Зокрема. міністр транспорту РФ Ігор Левітін доручив Росавіації направити авіакомпаніям директиву про припинення продажів авіаквитків на рейси, що виконуються на Ту-134, Ан-24 і ЯК-40, не обладнаних системою попередження про близькість землі.
Також міністерство повідомило, що запропонувало припинити процедури збільшення ресурсів і продовження термінів служби «суден типу Ту-134, що експлуатуються на регулярних авіалініях».
За даними відомства, зараз в російських авіакомпаніях залишилося 179 таких лайнерів, з яких експлуатується тільки 90.
Серед перевізників з топ-15 лише дві компанії мають у парку Ту-134 – Ютейр (28 лайнерів) і Оренбурзькі авіалінії (8 літаків).
«При виведенні Ту-134 з експлуатації необхідно дати відповідь на головне питання: на чому виконувати польоти в численні аеропорти російського північного Заходу і Сибіру, злітно-посадкові смуги яких не пристосовані для обслуговування сучасних російських і зарубіжних літаків», – повідомив представник Ютейр Юрій Мушіхін.
Компанія, четверта за обсягом перевезень в РФ, готується до виведення з експлуатації Ту-134 більше трьох років, купуючи нові літаки для зниження витрат на паливо. Ютейр вже замовила на заміну радянським лайнерам до 24 Superjet, 20 ATR-72 і на цьому тижні – ще 40 модернізованих Boeing 737.
«При цьому Ту-134 був і залишається одним з найнадійніших в історії цивільного літакобудування СРСР і Росії», – стверджує Мушіхін.
Між тим президент РФ Дмітрій Мєдвєдєв, який замінив у своєму авіапарку Ту-134 на французькі Falcon, ще в квітні розкритикував вітчизняні літаки і низькі показники авіаційної безпеки в країні.
Найгучнішою катастрофою літака марки «Туполєв» стало падіння польського президентського борту в квітні 2010 року під Смоленськом. Днями чергова катастрофа забрала життя понад 40 осіб поблизу Петрозаводська.