Табачник підтримує участь церкви у вихованні дітей

29 Квітня 2011, 20:34

"Чим ефективніше в освітній сфері буде працювати православна церква, тим менше буде розрив між суспільством і державою, конструктивніше будуть їхні взаємини", – заявив він під час відеомосту Київ-Москва-Астана у Києві в п'ятницю, 29 квітня.

Він також зазначив: "Якщо б православна церква, продовжуючи освітню та гуманістичну місію, більш активно співпрацювала в освітньому просторі, можливо, моральність освіти, особливо середнього і початкового етапів … деякі проблеми вирішувалися б більш ефективно".

За словами Табачника, близько 40% учнів в Україні охоплені предметом християнської етики в курсі історії України та української культури, який відноситься до варіативної частини навчання і вводиться за згодою органів батьківського самоврядування в школах.

"Питання про релігійне виховання підростаючого покоління при безпосередній участі священнослужителів – це складна і велика проблема", – сказав міністр.

Він також підкреслив, що пряме вирішення цієї проблеми неможливо з точки зору українського законодавства, оскільки, згідно з Конституцією, церква, відділена від держави.

"Ми не можемо і не маємо права, не входячи в протиріччя з Конституцією, вести в школах викладання того чи іншого релігійного вчення", – додав він.

При цьому Табачник підкреслив, що ні законодавство, ні Міністерство освіти не забороняють православній церкві створювати і розвивати світські школи, організовані церквою.

У свою чергу, голова Синодального інформаційного відділу Московського патріархату Володимир Легойда зазначив: "Якщо сьогодні ми продовжуємо говорити, що відділення церкви від школи є наслідок відділення церкви від держави, значить, ми ще поки що перебуваємо в радянській логіці. Це не означає, що церква повинна приводити до школи віровчительські дисципліни… Російська православна церква завжди наполягала на культурологічному характері вивчення, традицій релігійних".

Зазначимо, що Табачник виступає за те, щоб дозволити школам створювати групи для поглибленого вивчання іноземних мов за рахунок батьків.