Стало відомо, що в Україні почали роботу над художнім фільмом «Резидентка» про Анну Дольську ― зв’язкову гетьмана Івана Мазепи зі шведським королем Карлом ХІІ. Про це розповіли в ефірі Українського радіо режисерка Інна Барановська та авторка сценарію Ганна Гороженко.
Ганна Гороженко – письменниця, реконструкторка, кураторка просвітницького проєкту з дослідження українського бароко «Історія зі смаком». Їй належить низка романів про ранньомодерних представниць української еліти – Ізабеллу Любомирську, Анну Сокольську, Анну Корецьку, Софію Ружинську, Анну Дольську. Найсвіжіший роман 2022 року «Резидентка її величності» і став основою для сценарію фільму.
На роль гетьмана Мазепи затверджено актора Олега Стефана. На роль Любові Кочубей запросили Ірму Вітовську. Любов Кочубей – дружина генерального судді, приятелька родини Мазепи, мама Мотрі Кочубей. Це така собі леді Макбет, жінка-політик Гетьманщини, яка вибудувала стратегію, як влаштувати заколот проти гетьмана і поставити свого чоловіка на його місце.
Загалом є низка російсько-радянських стереотипів у зображенні цих подій – як наративному, так і візуальному. Тож нова, сучасна українська версія подій має бути цікавою – в коментарях уже обговорюють майбутній образ Пєтра І, іконографію Мазепи, щодо зовнішності якого точаться дискусії.
Читайте також: Вершник на коні, який несеться світовими імперіями: колоніальний образ Івана Мазепи
Ганна Гороженко повідомила, що роль Мотрі Кочубей виконає молода українська акторка, її глядачі побачать уже в тизері, над яким триває робота. А от обличчя головної героїні Анни Дольської на постерах до фільму не буде ― щоб зберегти ауру таємничості. Анна Дольська народилась у Львові й мала високе шляхетне походження, була заміжня за Вишневецьким ― родичем короля Речі Посполитої.
Особливу увагу буде приділено історичній достовірності. Головними костюмерами фільму стануть художники-реконструктори Сергій та Ольга Шаменкови, їхнім принципом є максимальна ретельність у роботі з джерелами.
Ще одна особливість майбутнього фільму ― використання старовинної музики та партесного співу, як зазначила режисерка Інна Барановська.
«В Україні ХVI–XVII століть ставалися драматичні, красиві історії кохання і пристрасті. У нас була своя аристократія, надзвичайно розумна й освічена», ― підсумувала Ганна Гороженко.