Вдалий саундтрек є запорукою любові до фільму. Як створювався саундтрек України протягом сторіччя німого та звукового кіно? Це вирішили дослідити організатори фестивалю «Soundtrack: Ukraine», присвяченого музиці українського кіно. Цьогоріч фестиваль відбудеться вперше, авторка ідеї — Вікторія Федоріна, засновниця Kyiv Daily.
За задумом організаторів, фестиваль сфокусований на призмі музики — з увагою до того, що саме музика додала сюжету кіно (ігрового, документального, анімаційного). Фестиваль позиціонує себе як діалоговий простір знання про звʼязок музики, часу, прогресу та влади, форум для дослідження постатей українських композиторів, розуміння їхнього потенціалу і того, що вони можуть змінювати світ, в майбутньому — здатності кінематографістів розглядати найважливіші технічні риси роботи звуку.
Додатковим завданням є актуалізація забутих і класично популярних стрічок через імена творців їхніх музичних образів.
В рамках фестивалю заплановані кінопокази, цикл обговорень музики в кіно фахівцями, концерти. Співорганізаторами є кінотеатр «Жовтень», Національна філармонія України та Довженко-Центр.
Фестиваль відбудеться 13–16 червня. У програмі передбачені кінопокази, концерт-відкриття та обговорення музики в фільмах у кінотеатрі; камерні концерти, дискусії, заключний концерт у філармонії; творчі майстерні кінокомпозиторів та електроакустичні перформанси в Довженко-Центрі.
Показовим є фокус на історичному кіно. В межах фестивалю заплановані покази першого звукового фільму Олександра Довженка «Іван» (1932), «Тарас Шевченко» (1951) та «Григорій Сковорода» (1959) з музикою Бориса Лятошинського, взірці поетичного кіно — «Криниця для спраглих» (1965), «Та, що входить у море» (1965) і «Вечір на Івана Купала» (1968), а також сучасних фільмів «Мамай» (2003) та «Поводир» (2014) з музикою Алли Загайкевич, «Брати. Остання сповідь» (2014, композитор Святослав Луньов).
Повна програма за посиланням.