Андріївський узвіз після реконструкції може втратити свою унікальність

12 Квітня 2011, 18:23

Депутат Київради переконаний, що проект реконструкції, який планує втілити столична влада, повністю розмиває саму суть вулиці «Андріївський узвіз».

«Вулиця стане чимось іншим, ніж є зараз, вона аж ніяк не буде мистецькою артерією, улюбленим місцем прогулянок киян і наших гостей», – зазначає Бригинець.

За його даними, проект очевидно демонструє, що на узвозі планується звести 6 нових будівель, серед яких: офісний центр (Андріївський узвіз, 10 б), будівля з рестораном, виставковим залом і апартаментами (Андріївський узвіз, 6), 11-поверховий готельний комплекс з паркінгом та ресторанами (Андріївський узвіз, 14-16), а "Замок Ричарда" планується переобладнати під готель.

Бригинець повідомив, що експерти одностайно виступили проти будь-якого нового будівництва на Андріївському узвозі, в тому числі й на тих ділянках, які вже виділені владою під забудову.

«Я шокований пропозиціями щодо так званого благоустрою Андріївського узвозу. Витвір Растреллі перлина узвозу – Андріївська церква – зникне! Тобто, за новобудовами церква перестане домінувати, як свого часу зникла домінація Лаврської дзвіниці через те, що простір схилів обліпили хмарочоси», – заявив Бригинець. Відзначимо, що Кабмін прийняв постанову, якою відмінив виділення коштів на реставрацію Андріївської церкви.

За його словами, основна проблема Андріївського узвозу полягає в тому, що вулиця досі не визнана Міністерством культури пам’яткою містобудування, хоча Головне управління охорони пам’яток давно подало відповідну заявку.

На його думку, міністерство зволікає з ухваленням відповідного рішення, щоб забудовники встигли звести свої висотні будинки, а потім вулиці відмовлять у статусі, посилаючись на розташування «бридких новобудов».

Крім того, за даними Бригинця, ще один вагомий недолік проекту реконструкції Андріївського узвозу полягає у тому, що узвіз може перетворитись на транспортну магістраль. На сьогодні проїзд на вулиці заборонений, нагадав він.

За даними депутата, у проекті передбачено встановлення не постійного, а динамічного загородження, що дозволятиме рух тим, у кого є спеціальні перепустки.

Також, за його даними, проектом передбачено зміну унікального покриття вулиці. «Узвіз вимощений бруківкою за унікальною технологію. Покриття викладене дугою не просто так. Таким чином дощові води стікали у рівчаки на узбіччі і текли донизу, а не залишались калюжами посеред дороги. Ця технологія будівництва нагадує ринви під дахом покрівлі. Прикладів таких вулиць у містах світу не існує, і ми мали б захистити історичну спадщину, розповідаючи про особливості свого міста туристам», – пояснив Бригинець.

За його словами, бруківці загрожує небезпека і через прокладення комунікаційних мереж, які, згідно з проектом, мають проходити безпосередньо під дорогою.

Водночас, як стверджують експерти, існує інша технологія оновлення труб і кабелів без руйнування покриття дороги, але такий варіант хоч і знімає техногенне навантаження, коштує дорожче.