В РПЦ пояснили, чому священнослужителі носять дорогі речі

12 Квітня 2011, 22:54

"Люди як правило несуть найдорожче в храми, священикові, люди абсолютно природно хочуть, щоб їх ієрархи виглядали не гірше, ніж представники світської влади, щоб храми виглядали краще, ніж резиденції світських володарів, щоб церковні урочистості були найкрасивішими і найурочистішими", – заявив Чаплін, відповідаючи на питання слухачів молодіжного лекторію в Москві.

За його словами, підтвердження цьому можна побачити в будь-який "по-справжньому живій релігійній громаді світу", члени якої завжди дбають про те, щоб те, що присвячене Богові, було максимально добре прикрашене і мало центральну роль в житті міста, в житті громади.

"Люди хочуть, щоб і храми Божі, і облачення духовенства, і елементи, пов'язані з громадським престижем духовенства, були б максимально видимими і відображали б те місце Церкви в житті суспільства, яке будь-віруюча людина вважає центральним", – зазначив голова синодального Відділу по взаєминах Церкви і суспільства.

За його спостереженнями, в розкоші духовенству, як правило, дорікають люди, для яких і присутність у центрі міста храму Христа Спасителя, і присутність у центрі Кремля позолочених соборів – це щось протиприродне.

"Насправді, продовжуючи думку про те, що духовенство не повинне мати дорогі речі, які їм не належать, а даних віруючими як представникам Церкви, можна прийти і до того, щоб роззолотити куполи, зламати, принаймні, храми, які потребують підтримки, і поставити склобетонні коробки", – вважає священик.

Ту ж логіку, за його словами, у свій час сповідував Юда, говорячи, що не треба витрачати дорогоцінне миро на помазання Тіла Ісуса Христа, а потрібно продати це миро і роздати гроші бідним.

"Коли люди жертвують щось на храм, на те, щоб духовенство виглядало гідно в тому числі і перед лицем усіх сильних світу цього, які міряють ставлення до людини грошима, це природне прагнення людини показати, що найголовніше – не раціональне витрачання коштів на ті чи інші минущі потреби, які ніколи не будуть повністю заповнені, а посвячення своїх грошових коштів, своєї праці на те, що належить Богу, на ті символи, які нагадують нам, що головне – це не політика, не економіка, не обивательські потреби людини, не її матеріальні інтереси, а присутність Бога, Його таємниці та духовна вертикаль в навколишньому світі", – відзначив Чаплін.

Раніше він представив три основні цінності, які, з точки зору експертів з синодального Відділу по взаєминах Церкви і суспільства, повинні стати базовими у XXI столітті. Це – віра, Батьківщина і свобода.

Крім того, на думку Чапліна, в Росії варто ввести загальний дрес-код.

Нагадаємо, під час візиту голови РПЦ Кирила до України в об’єктив українських журналістів потрапив годинник на руці Святійшого – фірми Breguet, ціна якого коливається від 28 тисяч євро до 36 тисяч євро залежно від компанії-продавця.

У свою чергу Митрополит Української православної церкви Московського патріархату Володимир (Сабодан) їздить на автомобілі Мерседес S-класу, який коштує близько 145 тисяч євро. Після оприлюднення цієї інформації намісник Святої Успенської Києво-Печерської Лаври архієпископ Вишгородський Павло (УПЦ МП) назвав душевнохворим журналіста, який написав про Мерседес митрополита УПЦ МП.