«На відміну від пандемії COVID-19, ані криза вартості життя, ані війна в Україні не призвели до стійкого зростання споживання новин», – йдеться у нещодавно опубліковану звіті Інституту вивчення журналістики Ройтерз (Reuters Institute for the Study of Journalism, RISJ). За даними дослідження, у багатьох країнах світу інтерес до новин знижується.
«Зниження інтересу до новин здебільшого виявляється у зменшенні споживання контенту як традиційних, так і онлайн-медіа. Частка респондентів, які стверджують, що за останній тиждень не споживали жодних новин з традиційних або онлайн джерел (телебачення, радіо, друкованих видань, інтернету або соціальних мереж), знову зросла цього року в усіх країнах», – йдеться у звіті RISJ. Найбільша частка користувачів, які не цікавляться новинами, зафіксована в Японії (17%), США (12%), Німеччині та Великобританії (по 9%).
Минулого року експерти RISJ звернули увагу на вибіркове уникання новин. «Видавці відкрито говорили про падіння веб-трафіку та складність залучення аудиторії до таких тем, як війна в Україні та зміна клімату. Наші дані спровокували багато дискусій щодо точної природи уникання новин, і цього року ми дослідили це питання глибше, а також розглянули, що можна зробити для його подолання. Цьогорічні дані свідчать про збереження високого рівня вибіркового уникання (йдеться про людей, які кажуть, що активно уникають новин – іноді або часто)», – йдеться у звіті RISJ.
Дослідження RISJ виявило, що серед тих, хто уникає новин, майже четверо з десяти (39%) заявили, що уникають новин про війну в Україні, далі йдуть національна політика (38%), питання соціальної справедливості (31%), новини про злочинність (30%) та новини про знаменитостей (28%). Вибіркове уникнення новин про Україну було найвищим у багатьох країнах, найближчих до конфлікту.
Експерти RISJ припускають, що ці дані можуть свідчити не про відсутність інтересу до України з боку сусідніх країн, а скоріше про бажання раціонально використати час або захистити психічне здоров’я від жахів війни. Також можливо, що споживачі в цих країнах вважають себе вже достатньо поінформованими про Україну завдяки широкому та детальному висвітленню по всіх каналах, у тому числі через соціальні мережі.