Українським компаніям ще ніколи не було так просто потрапити на канадський ринок ніж зараз. Про це в інтерв’ю Тижню розповів радник та очільник торговельного представництва при посольстві Канади в Україні, один з творців Угоди про вільну торгівлю між двома країнами Клінт Мартін.
«Це ніколи не було простіше. По-перше, ми маємо УВТ. По-друге, ми маємо багато онлайн-сервісів, багато компаній можна легко знайти в інтернеті чи в соціальних мережах. Буває, що компанія старого покоління, що ж, таке може бути, але подивиться на Україну. Країна переповнена молоддю з підприємницьким складом розуму. Найміть їх, працюйте разом з ними, допускайте їх в свої проекти та розвивайте вашу компанію. Час думати більш глобально», – сказав він.
Мартін зауважив, що не вражений компаніями, які досі не проводили якісь базові дослідження чи взагалі не розглядали можливість виходу на європейський ринок. Якщо вони не дивляться у бік ЄС, то чому вважають, що Канада якимось чарівним чином відкриється для них.
З іншого боку, констатує він, є прогресивні бізнесмени, які мислять творчо, не чекаючи поки уряд завершить усі необхідні бюрократичні процедури. Здебільшого компанії намагаються просуватися самостійно.
«Тому припинить мислити традиційно, вмикайте творчий підхід, використовуйте можливості інтернету, завойовуйте соціальні мережі та намагайтеся якнайкраще зрозуміти Канаду. Так ви зможете отримати додаткові бали в очах своїх майбутніх партнерів. Щоб це зробити – відвідайте Канаду, беріть участь в виставках, хоча це й дорого. Однак, доволі багато можна зробити онлайн, з віртуальною участю. Стежте за канадськими ЗМІ, компаніями та інвесторами щоб побачити чим вони цікавляться, що саме рухає нашу економіку», – закликав експерт.
Як повідомлялося, угода про зону вільної торгівлі між Україною та Канадою почала діяти 1 серпня.
Без мита українські виробники зможуть експортувати в Канаду перероблену сільськогосподарську продукцію, товари харчової, легкої, хімічної, нафтової та машинобудівної промисловості. Однак експорт деяких товарів буде безмитним лише в межах встановлених квот. Зокрема, це стосується аграрної продукції – пшениці, ячменю, яєць, яловичини, свинини.
У свою чергу Україна зобов’язалася скасувати митні тарифи на 72 відсотків канадських товарів, зокрема, на рибу та морепродукти, зернові, арахіс, соки, мінеральну воду. На частину товарів з Канади мита скасовуватимуться не одночасно, а з використанням перехідних періодів у три з половиною та сім років. Цукор українська сторона виключила з режиму вільної торгівлі, а на імпорт мороженої свинини, субпродуктів та канадське сало встановила квоти.