В Україні продовжують створювати автоматичні комплексів WiM («Зважування у русі») для захисту доріг від руйнування Про це 26 листопада повідомив міністр інфраструктури Владислав Криклій.
Що таке WiM та для чого
В Укратодорі пояснюють, що ваги на дорозі – це цілодобовий контроль руху, автоматична фіксація порушень і мінімальний вплив людського фактору. WiM дозволяє отримувати комплексну інформацію про інтенсивність руху для планування ремонтно-будівельних робіт і розрахунку потенційних витрат.
Вантажні автомобілі становлять 10% усіх транспортних засобів на дорогах України і, водночас, завдають понад 90% шкоди для покриття доріг, створюючи колійності, вибоїни і тріщини. Наприклад, перевантаження вантажного автомобіля лише на 25% збільшує негативний вплив на дорогу в три рази і дорівнює впливу руху 70500 автомобілів.
Як це працює
В Украавтодорі пояснюють, що основа роботи WiM – це майданчик для динамічного зважування. Саме через нього збирається уся основна інформація, яка потім передається в програмний центр обробки інформації. За структурою, майданчик є своєрідним апаратним комплексом, який складається з датчиків, вбудованих у дорожнє покриття, камери для автоматичного розпізнавання номерних знаків, камер загального огляду та лазерних сканерів.
Міністр інфраструктури звітує:
- 6 WiM на під’їздах до столиці сертифіковано;
- 1 WiM введено в експлуатацію на М-22 у Полтавській області;
- на 11 майданчиках WiM Укравтодор проводить будівельні роботи;
- 8 WiM облаштував Укрінфрапроект, триває їх калібрування;
- ще по 1-му WiM на М-06 у Львівській області калібрування завершено;
- 12 WiM Укрінфрапроекту монтуються.
"У підсумку до кінця року отримаємо близько 50 WiM, щоб ваші податки йшли на нові дороги, а не на ремонт старих", – зазначив Криклій.
Нагадаємо, що 27 жовтня Кабінет міністрів України передав 61,55 млн грн, передбачених у 2020 році МОЗ за програмою по удосконаленню молекулярно-генетичної діагностики онкологічних захворювань, Укравтодору для покращення стану доріг загального значення у Львівській області.