Кандидати та партій агітують у соціальних мережах у день голосування – ОПОРА

25 Жовтня 2020, 13:25

Громадська мережа "ОПОРА" виявила активну у день виборів незаконну політичну рекламу у соцмережах на підтримку численних політиків та політичних партій. Про це повідомляють на сайті організації.

 

"Відповідно до українського законодавства передвиборча агітація в день голосування та напередодні нього заборонена. Стаття 52 Виборчого кодексу говорить про те, що передвиборна агітація закінчується о 24 годині останньої п’ятниці перед днем голосування. Тому вся політична реклама в соціальних мережах, яка агітує за чи проти кандидатів та партій, котрі присутні у виборчих бюлетенях, мала б бути просто вимкнута", – наголошують у організації.

 

Зокрема Олександр Вілкул опублікував допис, що водночас критикує інших учасників виборчого процесу та агітує голосувати за “Блок Олександра Вілкула “Українська перспектива”. Станом на 10:15, за оцінками Facebook, рекламу переглянули близько 250-300 тис. користувачів, а витрачено на неї було від 500 до 599 доларів.

 

Голова Київської обласної організації партії “Наш край” Анатолій Присяжнюк транслює допис із закликом голосувати за партію. Реклама активна з 22 вересня, і за цей час рекламу переглянули близько 8-9 тисяч користувачів.

 

Лідером серед виявлених сторінок виявився регіональний осередок партії “Рідне місто” — “Рідне місто Зіньків”. Ця сторінка транслювала 33 рекламні дописи, що коштували в діапазоні 1-199 доларів та орієнтувались в основному на аудиторію 5-10 тисяч людей:

 

Кандидат у мери Чернівців від партії “Слуга народу” Віталій Другановський транслює рекламний допис із записом свого інтерв’ю. Реклама була запущена напередодні дня тиші – 23 жовтня, і за цей час її переглянули 50-60 тисяч користувачів. На рекламний допис було витрачено менше 100 доларів.

 

Кандидат у мери Харкова Валерій Безлепкин продовжує рекламувати допис, поставлений на рекламу 10 жовтня, де він звертається до харків’ян та агітує за себе. За цей час рекламу переглянули 15-20 тисяч користувачів. На рекламний допис було витрачено менше 100 доларів.

 

Кандидат на посаду міського голови Умані Андрій Дикун рекламує два дописи, один з яких почав транслюватися у день тиші 24 жовтня. На дописи було витрачено менше 100 та від 100 до 199 доларів. За цей час один з дописів побачили 70-80 тисяч користувачів, інформація про покази другого допису ще невідома.

 

Кандидат на посаду міського голови Києва від партії “Голос” Сергій Притула продовжує рекламувати два  дописи від 19 та 20 вересня, де закликає підтримати його команду на виборах. На кожен допис було витрачено менше 100 доларів, а побачили їх менше 1000 користувачів кожен.

 

Кандидат до обласної ради Харкова Сергій Раполов транслює 3 рекламні дописи, кожен з яких коштує від 1 до 99 доларів, а охоплення — близько 1 млн людей.

 

Також активність проявляють й сторінки деяких політичних сил. Зокрема, ми виявили активність на двох сторінках ВО “Свобода” (ВО "Свобода" — Рівненська обласна організація та ВО "Свобода" Запорізька обласна організація). Загалом вони охопили від 245  до 300 тис. людей та витратили на це від 900 до 1197 доларів.

 

Використанням політичної реклами на партійній сторінці особливо відзначилися політична партія ВО “Батьківщина” — зі сторінки Батьківщина Хустщини транслюється 32 рекламні повідомлення.  Кожне з них коштує менше 100 доларів та орієнтоване на різну аудиторію — від 1 до 100 тисяч людей.

 

Крім того, активність виявлена сторінці Об'єднання "Самопоміч" — Дрогобич, яка транслювала 1 рекламний допис вартістю до 100 доларів, що був показаний від 30 до 50 тис. людей.

 

Агітацію виявили й на сторінці “Партії Вінничан”. Вона транслювала 1 рекламний допис, де закликала прийти на вибори. Станом на 10:15 рекламу переглянути 6-7 тисяч людей, а коштувала вона також в діапазоні 1-99 доларів.

 

Нагадаємо, у неділю, 25 жовтня, о 8:00 в Україні почалися вибори до місцевих рад. Голосування триватиме до 20:00.