Тіла загиблих під час катастрофи літака МАУ під Тегераном доставили до Києва 19 січня. Раніше експерти МВС ідентифікували всіх 11 українських громадян, які перебували на борту під час катастрофи.
В аеропорту "Бориспіль" в терміналі В проходить церемонія прощання із загиблими екіпажем і пасажирами літака. На закритій частині присутній тільки родичі і перші особи країни. Всі бажаючі зможуть попрощатися з з 13:00 до 19:00.
Президент Володимир Зеленський повідомив про те, що репатріація тіл загиблих українців має відбутися 19 січня. Цю дату також озвучили в МВС після завершення процедури ідентифікації останків.
Готовність іранської сторони відправити тіла загиблих українських громадян підтвердив і міністр закордонних справ Ірану Мохаммад Джавад Заріф під час переговорів з главою МЗС України Вадимом Пристайко.
Фахівці МВС отримали ДНК-профілі всіх останків українців
Для ідентифікації жертв авіакатастрофи і розслідування аварії в Тегеран були спрямовані 15 українських рятувальників, а також фахівці-генетики і слідчі експерти МВС.16 січня експерти отримали ДНК-профілі останків всіх 11 громадян України і почали підготовку подальшої передачі тел родичам.
9 із загиблих українців – члени екіпажу літака.
Пілоти: Наумкін Олексій, Гапоненко Володимир, Хоменко Сергій.
Бортпровідники: Статник Катерина, Матьков Ігор, Микитюк Марія, Лихно Денис, Овчарук Валерія, Сологуб Юлія.
Ще двоє загиблих – пасажири Ольга Кобюк і Олена Малахова.
Сім'ям загиблих виділили грошову допомогу
Український уряд зобов'язався виплатити родичам загиблих в авіакатастрофі МАУ по 200 тис. гривень з резервного фонду.
Також Монреальською конвенцією передбачені страхові виплати за кожного загиблого у розмірі 345 тис. доларів. Глава Кабміну Олексій Гончарук заявив, що проконтролює отримання даної допомоги. Крім цього, Україна буде наполягати на компенсації від іранської сторони.
Іран визнав, що літак МАУ був збитий в результату "людської помилки"
11 січня в генштабі Ірану офіційно заявили, що літак "Міжнародних авіаліній України" збили випадково в умовах підвищеної бойової готовності за очікування можливого ракетного удару з боку США після атаки на іракські авіабази 7 січня. Також було сказано, що український літак пролітав поруч з важливим військовим об'єктом.
Міністр закордонних справ Ірану приніс вибачення і співчуття всім постраждалим країнам. Також він зазначив, що за даними внутрішнього розслідування Збройних сил Ірану було встановлено, що до катастрофи призвела "людська помилка під час кризи, викликаного авантюризмом США".
Повну відповідальність за атаку на український літак взяв на себе Іранське військово-політичне формування Корпус вартових ісламської революції (КВІР).
Україна вимагає офіційного визнання Іраном провини в авіакатастрофі
Глава МЗС Вадим Пристайко повідомив, що питання про визнання вини іранської сторони у катастрофі літака МАУ буде підніматися під час засідання Радбезу ООН і має бути зафіксоване в офіційному документі.
Також Пристайко зазначив, що Україна має намір домагатися визнання відповідальності "політичної верхівки" Ірану.
Нагадаємо, літак Boeing 737 МАУ розбився незабаром після вильоту з аеропорту Імама Хомейні в Тегерані 8 січня. Лайнер виконував рейс Тегеран-Київ (PS 752).
За попередньою інформацією, літак розбився в результаті аварії двигуна з технічних причин, версія теракту виключається. Про це повідомило посольство України в Ірані, однак згодом воно змінило допис, у якому виключались версії падіння унаслідок теракту або ракетної атаки. Нині зазначається, що інформація щодо причин авіакатастрофи з'ясовується комісією. Як свідчить звіт іранської сторони, літак зайнявся перед катастрофою і намагався повернутися в аеропорт.
Своєю чергою, у МАУ заявили, що літак був справний, і не припускають помилку екіпажу, оскільки «це був один з найкращих наших літаків з прекрасним, надійним екіпажем».
Як повідомлялося, унаслідок катастрофи загинули всі пасажири та екіпаж. За попередньою інформацією, мова йде про 167 пасажирів та 9 членів екіпажу. На борту перебували громадяни сімох країн: України (11 осіб, включно з дев’ятьма членами екіпажу), Ірану, Канади, Швеції, Афганістану, Німеччини та Великої Британії. Згодом МАУ оприлюднила імена загиблих членів екіпажу та список пасажирів.
Наразі відомо, що МАУ призупинила рейси до Тегерана на невизначений термін. Також в авіакомпанії зазначили, що останнє планове технічне обслуговування літак пройшов 6 січня 2020 року.
Також, уряд ухвалив рішення (набуде чинності з 9 січня) припинити роботу українських авіакомпаній у повітряному просторі Ірану. Рішення буде переглянуте після з'ясування причин трагедії.
Офіс генпрокурора розпочав досудове розслідування падіння літака. Мова йде про ч. 3 ст. 276 КК (порушення правил безпеки руху або експлуатації повітряного транспорту, що спричинило загибель людей).
Україна та Іран домовилися координувати дії слідчих груп обох країн, щоб з'ясувати причину аварії. Тегеран заявив, що не залучатиме США до жодної стадії розслідування. Україна подала необхідні клопотання, щоб брати участь у розслідуванні авіакатастрофи в Ірані. 9 січня до Ірану у складі пошуково-рятувальної групи прибули 45 українських фахівців, зокрема з Державної авіаційної служби, Національного бюро розслідувань авіаційних подій та інцидентів з цивільними повітряними суднами та представники МАУ.
Компанія Boeing заявила про готовність надати допомогу МАУ.
9 січня в Україні було оголошено день жалоби.
Згодом Іран запросив Україну, США, Швецію та Канаду долучитися до розслідування катастрофи.