У РНБО озвучили основні версії авіакатастрофи в Ірані

9 Січня 2020, 12:22

Серед основних версій падіння українського літака Boeing 737 в Ірані – ураження ракетою, зіткнення з БПЛА, вибух двигуна з технічних причин або терористичний акт усередині авіалайнера. Про це в четвер, 9 січня, написав секретар Ради національної безпеки і оборони Олексій Данілов у Facebook.

 

«Вивчаються різні версії раптового падіння літака, серед основних:

 

  • ураження літака зенітною ракетою ЗРК, зокрема ЗРК «Тор», бо інформація про виявлення уламків російської ракети поблизу місця катастрофи вже з'явилася в мережі;
  • зіткнення з БПЛА або іншим літаючим об'єктом;
  • руйнування і вибух двигуна з технічних причин;
  • вибух всередині літака внаслідок терористичного акту», – йдеться в повідомленні.

 

Нагадаємо, літак Boeing 737 МАУ розбився незабаром після вильоту з аеропорту Імама Хомейні в Тегерані 8 січня. Лайнер виконував рейс Тегеран-Київ (PS 752).

 

За попередньою інформацією, літак розбився в результаті аварії двигуна з технічних причин, версія теракту виключається. Про це повідомило посольство України в Ірані, однак згодом воно змінило допис, у якому виключались версії падіння унаслідок теракту або ракетної атаки. Нині зазначається, що інформація щодо причин авіакатастрофи з'ясовується комісією.

 

Як свідчить звіт іранської сторони, літак зайнявся перед катастрофою і намагався повернутися в аеропорт. На загоряння перед катастрофою вказують повідомлення очевидців, а траєкторія польоту свідчить про те, що лайнер збирався повернутися в аеропорт вильоту. Водночас, екіпаж літака не повідомляв про незвичайні обставини під час польоту. Після зіткнення з землею стався вибух.

 

Своєю чергою, у МАУ заявили, що літак був справний, і не припускають помилку екіпажу, оскільки «це був один з найкращих наших літаків з прекрасним, надійним екіпажем».

 

Як повідомляється, унаслідок катастрофи загинули всі пасажири та екіпаж. За попередньою інформацією, мова йде про 167 пасажирів та 9 членів екіпажу. На борту перебували громадяни сімох країн: України (11 осіб, включно з дев’ятьма членами екіпажу), Ірану, Канади, Швеції, Афганістану, Німеччини та Великої Британії. Згодом МАУ оприлюднила імена загиблих членів екіпажу та список пасажирів.

 

Наразі відомо, що МАУ призупинила рейси до Тегерана на невизначений термін. Також в авіакомпанії зазначили, що останнє планове технічне обслуговування літак пройшов 6 січня 2020 року.

 

Також, уряд ухвалив рішення (набуде чинності з 9 січня) припинити роботу українських авіакомпаній у повітряному просторі Ірану. Рішення буде переглянуте після з'ясування причин трагедії.

   

Офіс генпрокурора розпочав досудове розслідування падіння літака. Мова йде про ч. 3 ст. 276 КК (порушення правил безпеки руху або експлуатації повітряного транспорту, що спричинило загибель людей).

 

Україна та Іран домовилися координувати дії слідчих груп обох країн, щоб з'ясувати причину аварії. Тегеран заявив, що не залучатиме США до жодної стадії розслідування. Україна подала необхідні клопотання, щоб брати участь у розслідуванні авіакатастрофи в Ірані. 9 січня до Ірану у складі пошуково-рятувальної групи прибули 45 українських фахівців, зокрема з Державної авіаційної служби, Національного бюро розслідувань авіаційних подій та інцидентів з цивільними повітряними суднами та представники МАУ.

 

Компанія Boeing заявила про готовність надати допомогу МАУ.

 

9 січня в Україні оголошено день жалоби.