Рада цього тижня планує голосувати за низку законопроектів щодо військових – правозахисники

15 Травня 2018, 12:32

Верховна Рада на цьому тижні може проголосувати за низку законопроектів щодо українських військових. Про це повідомляє ГО "Юридична Сотня".

 

Зокрема, йдеться про законопроекти: №5512 (додаткові дні відпустки), №5701 (ідентифікація військовослужбовців Національної гвардії України), №1174 (кримінальна відповідальність за злочини проти військовослужбовців), №8264 (застосування зброї та бойової техніки військовими частинами ЗСУ проти країни-агресора), №8293 (узгодження термінології).

 

 

Як зазначається, законопроект про додаткові дні відпустки пропонує зміни, згідно з якими час, необхідний для проїзду у межах України до місця проведення наданої відпустки та назад, не буде зараховуватися до тривалості щорічної основної відпустки військовослужбовців, відпустки за сімейними обставинами та з інших поважних причин, які надаються в особливий період, під час дії воєнного стану.

 

"Законопроект було прийнято у першому читанні 27.02.2018, наразі очікується розгляд у другому читанні. Рекомендуємо прийняти законопроект No5512 за основу та в цілому", – йдеться в повідомленні.

 

За даними правозахисників, законопроект про ідентифікацію військовослужбовців НГУ пропонує запровадити систему персональної ідентифікації військовослужбовців Нацгвардії.

 

 "Зокрема, передбачається створення єдиної бази індивідуальних номерів військовослужбовців НГУ та безкоштовний доступ до такої бази в мережі Інтернет шляхом надання такої інформації на запит законкретним номером. Кожному військовослужбовцю НГУ передбачено довічне присвоєння індивідуального номера", – зазначається в повідомленні.

 

Так, документ встановлює обов’язок військовослужбовця завжди мати при собі жетон та індивідуальний номер на засобах захисту. За результатами розгляду в першому читанні законопроект може бути прийнятий за основу.

 

Згідно з повідомленням, законопроект про кримінальну відповідальність за злочини проти військових пропонує встановити відповідальність за умисне знищення або пошкодження майна, посягання на життя, захоплення у заручники військовослужбовця Держприкордонслужби, ЗСУ, НГУ, СБУ, Служби зовнішньої розвідки, Управління державної. Однак ст. ст. 115, 147, 194, 348 Кримінального кодексу України вже передбачають відповідальність за вказані злочини.

 

"Впровадження спеціальної відповідальності та встановлення вичерпного переліку силових відомств не є доцільним. Законопроект було прийнято у першому читанні 16.06.15, наразі очікується розгляд у другому читанні. Нагадаємо, що 13.03.2018 розгляд проекту Закону було відкладено. За результатами розгляду доцільно відхилити", – наголосили в Юридичній Сотні.

 

Крім того, законопроект про застосування зброї та бойової техніки військовими частинами ЗСУ проти країни-агресора передбачає внести зміни до закону України "Про Збройні Сили України" з метою залучення з’єднань, військових частин і підрозділів ЗСУ для здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі збройної агресії РФ у Донецькій та Луганській областях, надавши право на застосування зброї та бойової техніки з’єднанням, військовим частинам і підрозділам ЗСУ, залученим до здійснення цих заходів, у мирний час.

 

"Варто зауважити, що Закон України "Про Збройні Сили України" є законодавчим актом загального характеру і передбачає загальні правила використання ЗСУ, а не їх застосування проти конкретного агресора. Відповідно до цього норми, які автор пропонує змінити потрібно зробити більш загальними, передбачивши, що Збройні Сили України можуть бути застосовані проти боротьби від усіх агресорів, які посягають на суверенітет, територіальну цілісність та незалежність України, що можуть мати місце в майбутньому. Прийняття Закону без необхідних поправок не зможе досягнути поставленої цілі. Пропонуємо доопрацювати або ж відмовитися від запропонованих змін", – йдеться в повідомленні.

 

Правозахисники також додали, що у зв'язку із прийняттям закону України "Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях" було впроваджено "заходи із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях".

 

"У зв’язку із цим, чинні нормативно-правові акти в сфері національної безпеки і оборони потребують внесення змін задля узгодження термінів", – зазначається в повідомленні.

 

Так, ініціатори законопроекту пропонують внести технічні зміни до законів України "Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист", "Про оздоровлення та відпочинок дітей", "Про запобігання корупції", "Про Національну поліцію", "Про виконавче провадження" щодо приведення термінології стосовно осіб з інвалідністю відповідно до Конвенції про права осіб з інвалідністю, а саме вживання терміну "особа з інвалідністю" замість поняття "інвалід", "діти з інвалідністю" замість "діти-інваліди" та "особа з інвалідністю внаслідок війни" замість "інвалід війни".

 

"Рекомендуємо прийняти законопроект No8293 за основу та в цілому", – заявили в Юридичній сотні. 

 

Нагадаємо, 18 січня Верховна Рада ухвалила проект закону №7163 про особливості державної політики щодо забезпечення державного суверенітету над тимчасово окупованими територіями Донецької та Луганської областей.