Колишній міністр оборони Польщі Антоній Мацеревич став керівником підкомісії в новому розслідуванні Смоленської катастрофи, у результаті якої загинув президент Польщі Лех Качинський. Про це в четвер, 11 січня, пише Polskie Radio.
"Мацеревич показав особливу рішучість і активність при розслідуванні причин Смоленської катастрофи як на посаді міністра національної оборони, так і раніше як голова парламентської групи з питань розслідування причин катастрофи Ту-154М", – зазначили в Міноборони польщі.
Призначення оформив новий очільник оборонного відомства Маріуш Блащак, який вважає, що новий глава розслідування забезпечить з'ясування обставин трагедії.
- Читайте також: Новий польський уряд. Курс на зближення з Брюсселем?
Як повідомлялося напередодні, польська підкомісія зазначила, що ліве крило літака Ту-154М було знищене внаслідок внутрішнього вибуху.
Нагадаємо, Літак Ту-154 польського президента Леха Качинського розбився 10 квітня 2010 року під Смоленськом. Загинули 96 людей – 88 пасажирів і вісім членів екіпажу. Серед загиблих – президент, його дружина і частина керівництва країни. У січні 2011 року контрольована російською владою МАК оприлюднила остаточний звіт про причини Смоленської трагедії, в якій всю провину за катастрофу польського урядового літака Ту-154 поклала на польську сторону, не побачивши жодної вини в діях росіян. Згодом у Росії заявили, що не видадуть Польщі уламки літака Качинського.
7 березня 2016 року у Варшаві розпочалося повторне розслідування Смоленської катастрофи. Міноборони Польщі оприлюднило відеозапис зустрічі колишнього прем'єра країни Дональда Туска з російським президентом Владіміром Путіним і Сєргієм Шойгу, який обіймав у той час посаду голови МНС, в день Смоленської катастрофи.
Міністр оборони Польщі Антоні Мацеревич заявив, що записи розмов Туска і Путіна в день Смоленської катастрофи суперечать підсумкам розслідування. 21 березня 2017 року Міноборони Польщі звинуватило Туска в злочинній бездіяльності у справі щодо Смоленської катастрофи. Мацеревич заявив, що голова Євроради заключив з Путіним нелегальну угоду на шкоду Польщі і повинен за це відповісти.
11 грудня 2017 року в Міноборони Польщі повідомили, що комісія з розслідування Смоленської катастрофи знайшла докази, які вказують на два вибухи на борту літака ТУ-154М.
Згодом, у МЗС Польщі заявили, що РФ приховує ключових свідків Смоленської катастрофи і не віддає Польщі уламки літака Ту-154М, а це у свою чергу гальмує встановлення правди.