Польська підкомісія, що займається повторним розслідуванням Смоленської катастрофи, стверджує, що ліве крило літака Ту-154М було знищене внаслідок внутрішнього вибуху. Такими є ключові висновки технічного звіту підкомісії, повідомляє RMF 24.
Про схвалення підкомісією таких висновків у середу повідомила її прес-секретар Марта Пальонек.
Міжнародний експерт підкомісії Міноборони в справах повторного розслідування авіакатастрофи Френк Тейлор заявив, що ліве крило президентського літака, який розбився в Смоленську, було знищене внаслідок внутрішнього вибуху.
За твердженням експерта, існувало кілька джерел вибуху – в крилі, в слоті і в центроплані літака, що підтвердив аналіз механізму удару дверей об землю. Береза не мала впливу на первинне руйнування крила.
"Ці висновки прийняли члени підкомісії, і вони є одним з ключових тверджень технічного рапорту", – ідеться у заяві на сайті польського Міноборони.
Нагадаємо, Літак Ту-154 польського президента Леха Качинського розбився 10 квітня 2010 року під Смоленськом. Загинули 96 людей – 88 пасажирів і вісім членів екіпажу. Серед загиблих – президент, його дружина і частина керівництва країни. У січні 2011 року контрольована російською владою МАК оприлюднила остаточний звіт про причини Смоленської трагедії, в якій всю провину за катастрофу польського урядового літака Ту-154 поклала на польську сторону, не побачивши жодної вини в діях росіян. Згодом у Росії заявили, що не видадуть Польщі уламки літака Качинського.
7 березня 2016 року у Варшаві розпочалося повторне розслідування Смоленської катастрофи. Міноборони Польщі оприлюднило відеозапис зустрічі колишнього прем'єра країни Дональда Туска з російським президентом Владіміром Путіним і Сєргієм Шойгу, який обіймав у той час посаду голови МНС, в день Смоленської катастрофи.
Міністр оборони Польщі Антоні Мацеревич заявив, що записи розмов Туска і Путіна в день Смоленської катастрофи суперечать підсумкам розслідування. 21 березня 2017 року Міноборони Польщі звинуватило Туска в злочинній бездіяльності у справі щодо Смоленської катастрофи. Мацеревич заявив, що голова Євроради заключив з Путіним нелегальну угоду на шкоду Польщі і повинен за це відповісти.
11 грудня 2017 року в Міноборони Польщі повідомили, що комісія з розслідування Смоленської катастрофи знайшла докази, які вказують на два вибухи на борту літака ТУ-154М.
Згодом, у МЗС Польщі заявили, що РФ приховує ключових свідків Смоленської катастрофи і не віддає Польщі уламки літака Ту-154М, а це у свою чергу гальмує встановлення правди.