У середу, 27 грудня, Кабінет міністрів схвалив експортну стратегію України на найближчі чотири роки. Про це повідомляється на Урядовому порталі.
"Документ узагальнює спільну позицію Уряду та бізнесу щодо визначених орієнтирів для розвитку торговельних відносин України, подолання перешкод та використання всіх наявних можливостей з метою розвитку експорту", – йдеться у повідомленні.
Зазначається, що кінцевою метою та основним завданням Експортної стратегії є перехід до експорту наукомісткої інноваційної продукції для сталого розвитку та успіху України на світових ринках.
“Це чіткий план дій як Україні перейти від переважно експорту сировини до експорту наукомісткої інноваційної продукції для успіху України на світових ринках. Документ визначає географічні пріоритети для експорту до 2021 року (так звані “ринки у фокусі”), де є найбільше можливостей саме для українського виробника. Експортна стратегія також формує орієнтири для створення світових ланцюгів доданої вартості, де український виробник здобуде гідні позиції та вигідні можливості для збільшення виробництва саме середньо- та високотехнологічної продукції”, – коментує рішення уряду перший віце-прем’єр-міністр, міністр економічного розвитку і торгівлі України Степан Кубів.
Він додав, що схвалення Урядом цього документа є надзвичайно важливим сигналом експортерам про те, що Уряд усвідомлює і розуміє потреби українських експортерів і продовжить роботу щодо розвитку українського експортного потенціалу.
“Українські експортери не лише вистояли, але й розвиваються. Вони мої герої. Тому саме зараз для успіхів на зовнішніх ринках потрібне спільне стратегічне планування і злагоджена командна робота всього Уряду, всіх центральних органів виконавчої влади, Парламенту, підтримка Президента, робота бізнес-асоціацій та об‘єднань, бізнесу, бо експорт – це командна гра”, – зазначила заступник міністра економічного розвитку і торгівлі, торговий представник України Наталія Микольська.
Дорожня карта визначає стратегічні цілі розвитку торгівлі України на наступні чотири роки. Серед них: створення умов для розвитку сфер торгівлі та інновацій задля диверсифікації експорту українських товарів та послуг, підтримка експорту з боку держави, а також підвищення рівня знань та навичок, необхідних підприємствам для здійснення міжнародної торгівлі.
Також у рамках Експортної Стратегії було затверджено перелік нових перспективних ринків, які зможуть замінити традиційні експортні ринки, доступ на які ускладнено через політичну ситуацію. Зокрема, було визначено топ-20 ринків, які, за умови вибору правильних форм і інструментів роботи з ними, здатні показати досить швидкі результати. Серед них, крім країн ЄС: Єгипет, Індія, Білорусь, Грузія, Молдова, Іран, Саудівська Аравія, Китай, Японія, США, Канада, Швейцарія та Бангладеш.
Технологічний, інноваційний, організаційний та інфраструктурний розвиток сфери міжнародної торгівлі потребує запровадження нових підходів до реалізації зовнішньоекономічної політики, а також широкого впровадження новітніх наукових та інформаційних технологій у виробничі та торговельні процеси. Допомогти провести ці зміни українським підприємствам готовий Уряд, що він й продемонстрував, затвердивши Експортну стратегію України на 2017-2021 роки.
Як повідомлялося, уряд Великої Британії спільно з Канадою розпочали спільний проект щодо створення в Україні інституції для підтримки експорту на основі Офісу з просування експорту (ЕРО).