В InformNapalm розповіли, чим небезпечна експансія Яндекса в Україні — інфографіка

27 Квітня 2017, 16:52

Група «Яндекса» повністю підконтрольна російському уряду і веде дуже дорогу і економічно невиправдану експансію в Україні. Про це йдеться у розслідуванні Міжнародного розвідувального співтовариства InformNapalm.

Волонтерська розвідка наголосила на трьох речах:

  • «Яндекс» повністю підконтрольний Кремлю.
  • Група «Яндекса» веде дуже дорогу і економічно невиправдану експансію в Україні.
  • Експансія «Яндекса» в Україні є більшою загрозою національній безпеці у порівнянні з російськими соцмережами.

Читайте також: Google виплатить Росії 438 мільйонів рублів штрафу в справі за скаргою Яндекса

«Яндекс» – товариство з обмеженою відповідальністю, 100% якого належить акціонерному товариству Yandex N.V. (Нідерланди). В акціонерному товаристві два види акцій: А і В. Акції виду В дають в 10 разів більше голосів, з їх допомогою управляється компанія. Ця система, яка повинна була забезпечити компанію від рейдерських атак, створювалася засновниками «Яндекса» Аркадієм Воложем та Іллею Сегаловичем в ті часи, коли «Яндекс» найбільшою загрозою для свого існування вважав російську державу з властивими їй милими звичками нічного грабіжника. Відтоді багато чого змінилося. Тепер Яндекс – казково багата корпорація, в якій держава є головним власником, володарем ключової золотої акції. У 2009 році Яндекс продав за 1 євро державному «Сбєрбанку Росії» одну «золоту акцію», яка дає широкі повноваження по контролю за пакетами акцій підприємства», – нагадали волонтери.

За їхніми даними, найважливішу частину інфраструктури «Яндекса» складають «Яндекс. Гроші».

«Ця платіжна система на 75% належить все тому ж Ощадбанку Росії. В Україні вона не працює, але не тому, що не хотіла б: її заблокував Нацбанк України. Якщо додати до цих двох важелів ще і всемогутнє в Росії ФСБ, то ми отримаємо повністю підконтрольну Кремлю в ключових питаннях корпорацію», – наголошується в розслідуванні.

З-поміж іншого, волонтерська розвідка вказала на те, що коли в березні цього року в Росії відбувалися мітинги проти влади, «Яндекс» відреагував на них мовчанням – у новинах не було жодної інформації про вимоги мітингувальників.

Серед можливостей впливу на Україну волонтери виділили перш за все маніпуляції «Яндексу» з подачею новин, а також змогу шпигувати для російського уряду.

«Сьогодні серед українців існує думка, що Карти і Навігатор в «Яндексі» чудові. Не менш чудова у «Яндекса» пошта, а на додачу до всього – моніторинг пошукових запитів і їх відповідність аккаунту користувача», – зазначається у розслідуванні.

Читайте також: InformNapalm. Новітня зброя

Волонтерська розвідка також наголосила, що «Яндекс» не лише шпигує в Україні, а й заробляє.

«Система «Яндекс.Директ» – посередник між рекламодавцем і Інтернет-ЗМІ, основне джерело доходів компанії. Крім того, пошукова система може брати новини в свою видачу і укладати договори з медіа. «Яндекс» вже зараз підсадив ЗМІ на пакети співпраці з ним, як свого часу це робив «Укр.нет»: деякі патріотичні українські ЗМІ отримують до 20% переглядів з «Яндекса»! І потім відкручують рекламу українських рекламодавців, і гроші знову йдуть «Яндексу». Українські гроші. Залишок витрачається на снаряди для сепаратистських «Градів». Це не перебільшення: повинні ж «Яндекс» і його акціонери платити в Росії податки», – йдеться у матеріалі.