У Польщі вирішили створити віртуальну карту Смоленської катастрофи

3 Квітня 2017, 17:02

У Польщі хочуть створити віртуальну карту Смоленської катастрофи, на якій буде детально позначено розташування елементів літака і тіл загиблих. Про це повідомили прокурори Національної прокуратури РП, які ведуть слідство в цій справі.

“Черговий намір групи слідчих  – створення віртуальної карти катастрофи”,- заявив прокурор Марек Кучинський, додавши що до цього часу плану місця катастрофи не було створено.

“Створення такої карти, яка дуже детально показуватиме розташування елементів літака і частин тіл допоможе реконструювати подію і підготувати висновки про перебіг катастрофи”,- зазначив Кучинський.

У цьому контексті важливим він назвав потребу створення каталогу елементів розбитого літака. У зв'язку з чим польські слідчі мають намір направити групу слідчих до Росії і зараз намагаються домовитися про це з російською стороною в рамках надання юридичної допомоги.

За словами прокурора Марека Пасьонека, упродовж року Національна прокуратура зібрала і проаналізувала 2 тис. томів актів у справі катастрофи. Прокуратура підписала угоди зі слідчими лабораторіями з Великої Британії, Північної Ірландії, Італії та Іспанії про допомогу у дослідженні як біологічного матеріалу (Італія, Північна Ірландія) так й невеликих елементів літака (Велика Британія, Іспанія) на предмет наявності на них залишкових слідів вибухівки.

За словами прокурора Кшиштофа Шварца, зразки біологічних матеріалів та елементи літака потраплять до цих лабораторій у травні. Шварц також повідомив, що загалом у Польщі ведеться сім слідств: головне у справі катастрофи, а також шість, які тією чи іншою мірою стосуються трагедії.

Як повідомлялося, 3 квітня прокуратура Польщі висунула звинувачення проти російських диспетчерів у справі авіакатастрофи під Смоленськом.

Нагадаємо, літак Ту-154 польського президента Леха Качинського розбився 10 квітня 2010 року під Смоленськом. Загинули 96 людей – 88 пасажирів і вісім членів екіпажу. Серед загиблих – президент, його дружина і частина керівництва країни.

У січні 2011 року контрольована російською владою МАК оприлюднила остаточний звіт про причини Смоленської трагедії, в якій всю провину за катастрофу польського урядового літака Ту-154 поклала на польську сторону, не побачивши жодної вини в діях росіян. Згодом у Росії заявили, що не видадуть Польщі уламки літака Качинського.

7 березня 2016 року у Варшаві розпочалося повторне розслідування Смоленської катастрофи.

Міноборони Польщі оприлюднило відеозапис зустрічі колишнього прем'єра країни Дональда Туска з російським президентом Владіміром Путіним і Сєргієм Шойгу, який обіймав у той час посаду голови МНС, в день Смоленської катастрофи.

Міністр оборони Польщі Антоні Мацеревич заявив, що записи розмов Туска і Путіна в день Смоленської катастрофи суперечать підсумкам розслідування.

21 березня 2017 року Міноборони Польщі звинуватило Туска в злочинній бездіяльності у справі щодо Смоленської катастрофи. Антоній Мацеревич заявив, що голова Євроради заключив з Путіним нелегальну угоду на шкоду Польщі і повинен за це відповісти.