The Economist назвав найпопулярніші професії 2017-го

2 Січня 2017, 10:30

Бюро трудової статистики США випускає раз на два роки огляд, у якому аналізує наявні тренди, щоб передбачити темпи зростання потреб у представниках різного фаху. Найновіший документ висвітлює період 2014–2024 років. Опрацювавши наявні дані, The Economist визначив, котрі ж із професій розвиватимуться найшвидше.

Перше місце посідає (зі зростанням 108%) технік з обслуговування вітрових турбін. І це не дивно, коли зважати на стрімке поширення відновлюваної енергії. Такий тренд, найімовірніше, зберігатиметься ще кілька десятиліть. У майбутньому з’явиться значно більше вітрових турбін і їх потрібно буде ремонтувати в разі поломки.

Іще один тренд на довгі десятиліття, який, безперечно, буде стимулом для розвитку численних професій, — це старіння населення багатьох країн. Це створить робочі місця для реабілітологів (+43%) та фізіотерапевтів (+41%), медико-соціальних працівників (+38%), сурдологів (+29%), спеціалістів з обслуговування слухових апаратів (+27%) і оптометристів (+27%). Для виконання всіх цих завдань потрібні емпатія та соціальні навички.

Компанії накопичують дедалі більше даних про своїх клієнтів та власну діяльність. Уміння знаходити в цій інформації щось корисне є конкурентною перевагою. Тож не дивно, що статисти (+34%) й аналітики операційної діяльності (+30%) — теж у переліку професій, які розвиваються найінтенсивніше. У медицині здешевлене секвенування геному відкриває нові можливості для дослідження й лікування. Водночас це може розкрити пацієнтам деякі не надто приємні таємниці їхньої генної спадщини. Цим пояснюється великий попит на консультантів-генетиків (+29%).

І все-таки, зазначає The Economist, ця статистика небезпідставно обмежена визначенням темпів зростання тільки вже наявних професій. Щоб уявити цілком нові, які можуть з’явитись у майбутньому, доведеться добре поміркувати.

Так, у 2017 році розвинеться новий тренд — вести справи з компаніями та онлайн-сервісами через діалогові інтерфейси, тобто голосові чи текстові повідомлення. Siri від Apple, Alexa від Amazon і Cortana від Microsoft — ось найвизначніші приклади. Хоча багато інших фірм теж розробляє корпоративних «віртуальних співрозмовників», які можуть відповідати на запити до служби підтримки чи розподіляти інформацію. Замість того щоб заходити на сайт організації, ви спілкуватиметеся з її ботом. Для веб-порталів потрібні дизайнери та програмісти. Для ботів — спеціалісти, які розроблятимуть правила їхньої поведінки, писатимуть для них репліки й стежитимуть за постійним оновленням. Цю категорію професій загалом можна назвати «натхненниками ботів». Уже подейкують, що компанії Кремнієвої долини наймають поетів і коміків, які писали б елегантні репліки та дотепні жарти для комп’ютерних систем спілкування.

Детальніше читайте у свіжому щорічному спецпроекті журналу The Economist та «Українського тижня» «Світ у 2017»