Глава польської комісії, що розслідує авіакатастрофу під Смоленськом, у якій загинув президент Польщі Лех Качинський, заявив, що в розпорядженні комісії виявилися нові свідчення того, що диспетчери аеропорту могли ввести екіпаж в оману. Про це Вацлав Берчинський заявив в ефірі Польського телебачення (TVP).
За його словами, в розпорядження комісії потрапили записи розмов у вежі контролю польотів в аеропорту Смоленська. Вони, на думку Берчинського, вказують на те, що диспетчери могли передати екіпажу невірну інформацію.
"У нас є записи. Вони відрізняються від того, що ми мали раніше. Також вони відрізняються від записів із вишки і літака, які у нас є. Є явне протиріччя", – заявив Берчинський. Він не уточнив, яким чином комісія отримала записи переговорів диспетчерів на вежі, однак додав, що донині в комісії був запис переговорів між екіпажем і вежею. "Нові записи – безпосередньо з вежі. Вони перебувають у суперечності з тими, які ми досі чули", – пояснив Берчинський.
Чиновник стверджує, що диспетчери могли передати екіпажу невірну інформацію про відстань до злітно-посадкової смуги, що могло вплинути на хід посадки і подальшу катастрофу.
Як повідомлялося, 7 березня у Варшаві розпочалося повторне розслідування Смоленської катастрофи.
Нагадаємо, літак Ту-154 польського президента Леха Качинського розбився 10 квітня 2010 року під Смоленськом. Загинули 96 людей – 88 пасажирів і вісім членів екіпажу. Серед загиблих – президент, його дружина і частина керівництва країни.
У січні 2011 роу контрольована російською владою МАК оприлюднила остаточний звіт про причини Смоленської трагедії, в якій всю провину за катастрофу польського урядового літака Ту-154 поклала на польську сторону, не побачивши жодної вини в діях росіян. Згодом у Росії заявили, що не видадуть Польщі уламки літака Качинського.