У неділю, 27 червня, Панамський канал відкрився після тривалих робіт по реконструкції та розширенню, що зайняли майже 10 років. Про це йдеться у публікації Associated Press.
Повідомляється, що проект розширення каналу, вартість якого склала $5,25 млрд, завершили на два роки пізніше, ніж планувалося, у зв'язку з неодноразовим зривом термінів будівництва, а також перевищенням кошторису витрат.
Президент Панами Хуан Карлос Варела назвав день відкриття каналу історичним для своєї країни і всього світу.
Першим судном, яке пройшло за оновленим каналу, став контейнеровоз китайської Cosco Shipping Panama, шириною 48,2 метра і довжиною 300 метрів. Подібні мега-судна класу New Panamax вважаються майбутнім сфери морських перевезень вантажів, і вони зможуть проходити по Панамському каналу після його реконструкції.
Після розширення пропускна здатність Панамського каналу збільшилася вдвічі, що, як очікується, дозволить йому успішніше конкурувати з Суецьким каналом. Крім того, реконструкція відкриває нові можливості використання каналу, зокрема, для постачань природного газу із США в Азію.
«Панамський канал, з урахуванням його розширення, стає важливим водним шляхом не тільки в сфері морської комерції регіону, а й усього світу», – заявив виконавчий віце-президент з комерційного розвитку Панамського каналу Оскар Базан.
На частку доходів від контейнерних перевезень припадає близько 50% загальної виручки, одержуваних компанією, що управляє каналом.
Данська транспортна і нафтовидобувна компанія A.P. Moeller-Maersk A/S, світовий лідер в сфері контейнерних перевезень, у понеділок заявила про намір активно використовувати розширений Панамський канал.
Уряд Панами сподівається, що відкриття каналу після реконструкції дозволить істотно збільшити доходи бюджету країни, 25% населення якої живе в бідності.
Панамський канал протяжністю 77 кілометрів з'єднує Панамську затоку Тихого океану з Карибським морем і Атлантичним океаном. На відміну від Суецького каналу, він не прокладений по всій довжині на рівні моря: судна піднімаються й опускаються за допомогою гігантських шлюзів на вході і виході і проходять по прісноводного фарватеру, що наповнюється від річок, які стікають з навколишніх лісистих пагорбів.
Канал побудували інвестори США в 1904-1914 роках (до цього невдалу спробу зробили французи), а в 1999 році його передали у власність панамського уряду. Канал є одним із головних джерел доходу для цієї країни.
Як повідомлялося, у Нікарагуа планують спорудити новий канал, альтернативний Панамському.