The Economist: У 2016 році війна між рекламодавцями та користувачами інтернету закінчиться обопільним виграшем

8 Січня 2016, 15:01

У 2016 році війна між рекламодавцями та користувачами мережі Інтернет закінчиться виграшем для обох сторін. Програють посередники – рекламні мережі, постачальники низькоякісного рекламних площ і видавці онлайн-контенту, які не вміють швидко пристосовуватися до змін. Про це пише Лео Мірані, редактор відділу новин The Economist.

Він прогнозує, що блокування аналітичних та інших програм для відстеження інформації про користувачів поліпшить конфіденційність. Коли на сторінці менше зорових подразників, її легше читати.

"Донедавна блокувати рекламу можна було лише на комп’ютерах. У вересні ситуацію змінила найновіша операційна система для мобільних телефонів від Apple IOS 9 із функцією підтримки блокаторів реклами. Платні додатки для блокування реклами різко злетіли в топах продажу. Шалено зростають утрати від заблокованої реклами", – пише журналіст.

Крім того, за його словами, останнім часом веб-видавці лобіюють "рідну" рекламу як вирішення проблеми жахливої якості онлайн-оголошень. Багатьох насторожує її подібність до контенту сторінки. Але за правильного підходу це буде радше адаптацією реклами до ресурсу, на якому її розмістять. Так, рекламодавцям допомагає створювати нові оголошення Facebook.

"Але хороша реклама дорога, її роблять під замовлення і часто на короткий термін. Тому перехід буде складним: переважна частина онлайн-реклами дешева й її слоти вписуються в стандартні формати. Справді, це реклама, яка потерпає від блокаторів і найбільше заслуговує на те, щоб зникнути: оголошення з найдешевшого сегмента ринку, реклама в уподібнених форматах (наприклад, може бути схожою на повідомлення від Windows) чи взагалі відверто шахрайська", – йдеться в матеріалі.

За словами Мірані, пересихання цього джерела доходів викличе шок у веб-бізнесі. Чимало дрібних веб-видавців зникнуть, а користувачам комерційних сайтів, витрати на які частково компенсувала реклама, тепер доведеться платити більше. Постраждають компанії, які працюють за принципом автоматичної купівлі й продажу реклами. Google, який переважну частину прибутків отримує з реклами в інтернеті, доведеться вигадати спосіб обходити блокатори. Натомість Facebook, де реклама майже не блокується, стане ще потужнішим.

"І коли пристрасті вщухнуть, 2016-го мережа не матиме нічого спільного з публічним глобальним простором, про що ми можемо лише здогадуватися. Величезні ділянки стануть закритими корпоративними спільнотами: Facebook-ленд, Apple-світ – із суворими правилами поведінки для користувачів, видавців і рекламодавців", – підсумував автор.

Детальніше читайте у свіжому щорічному спецпроекті журналу The Economist та "Українського тижня" "Світ у 2016"