Прийнятий у січні на озброєння ЗСУ військово-транспортний літак короткого зльоту і посадки Ан-70 вантажопідйомністю 47 тонн, пройшов спеціальні випробування в Африці з перевезення військового вантажу в реальних умовах. Про це повідомила прес-служба розробника літака – державного підприємства "Антонов".
"У реальних умовах було випробувано роботу бортового навантажувально – розвантажувального обладнання Ан-70. Всі визначені завдання виконані на високому рівні", – йдеться в повідомленні.
Як уточнює прес-служба, в рамках випробувань Ан-70 здійснив переліт Київ-Бангі (центрально-африканська Республіка, ЦАР), де взяв на борт військовий вантаж масою 23,6 тонн, що був доставлений протягом шести годин до Істра (Франція). Після цього Ан-70 перелетів у Лейпциг (Німеччина), звідки він повернувся у Київ. У рамках експедиції Ан-70 провів у повітрі понад 20 годин і подолав 13,6 тис. км, продемонструвавши на всьому маршруті проходження високі льотні і злітно-посадочні характеристики, а також низьке споживання палива, наголошується в повідомленні.
Модифікована під вимоги НАТО версія Ан-70 – Ан7Х розглядалася як базовий нового європейського середнього транспортного літака. За своїми характеристиками Ан-70 перевершує наявні на сьогодні аналоги, зокрема європейський А400М: максимальна вантажопідйомність Ан-70 – 47 тонн, заявлена А400М – 37 тонн, обсяг вантажної кабіни – 425 куб. м, у A400M – 340 куб. м. Ан-70 злітає зі злітно-посадкової смуги (ЗПС) з грунтовим покриттям завдовжки 600-700 м, мінімальна довжина ЗПС для західного аналога – 915 м.
Наразі ДП "Антонов" виконує роботи зі створення нового середнього транспортного літака на базі Ан-70. Планується, що новий Ан-188 буде оснащений обладнанням і двигунами західного виробництва.
За оцінками розробника, потреба світового ринку в літаках типу Ан-70 на період до 2035 року становить 300 машин.
ДП "Антонов" – провідний український розробник та виробник авіатехніки, визнаний світовий лідер у ніші транспортних літаків найширшого призначення. Підприємство співпрацює з 76 країнами світу, з квітня за рішенням уряду України входить до держконцерну "Укроборонпром".
Нагадаємо, наразі існує тільки один готовий зразок транспортного літака Ан-70. Ситуація з його виробництвом ускладнюється позицією РФ: спочатку планували випускати літак спільно, але Росія затягувала процес. Наразі це неможливо через зупинку співпраці у сфері ВПК внаслідок агресії РФ.