Укрзалізниця готова до поступового зростання тарифів на вантажні перевезення. Про це заявив заступник міністра інфраструктури Володимир Шульмейстер під час круглого столу Європейської бізнес асоціації.
Шульмейстер наголосив, що тарифи поступово піднімуть до рівня економічно обгрунтованих. Для прикладу він навів наявні ціни на перевезення в Україні, білорусі та Польщі.
«В Україні вартість перевезення 1 тонни на 1 кілометр складає до 1 цент. В Білорусі аналогічний показник складає 2,6 центів, а в Польщі – 11,2 центів. Всі ці факти свідчать про те, що підхід до тарифоутворення повинен змінитися», – йдеться у повідомленні.
За його словами, в Україні через дотаційну модель тарифоутворення залізниця «протягом довгих років була донором бізнесу».
Підхід до тарифоутворення пропонують структурно змінити.
«Зараз основою тарифоутворення є поділ вантажів на класи, для кожного з яких діє свій тариф. Саме в такій системі породжується корупція, яка завдає збитків і Укрзалізниці, і державі. Тож зміни в тарифній політиці є невідворотними, і результатом мають стати тарифи, що базуються на вазі вантажів та відстані перевезень. Як наслідок, має збільшитися обсяг коштів, що йдуть на оновлення інфраструктури і рухомого складу», – зазначили у тексті.
Шульмейстер додав, що на 2015 рік Укрзалізниця передбачила трохи більше 2 млрд грн на капітальні витрати, однак потреба складає понад 40 млрд грн на рік, а довжина залізничного полотна, яке потребує капітального ремонту, збільшилася до 5,8 тисяч км.
«Проте ми розуміємо, що транспортні витрати впливають на собівартість продукції наших вантажовідправників. Тому усі зміни у тарифах будуть поступовими, щоб компанії – замовники перевезень мали змогу перебудувати власну бізнес-модель, а українська продукція залишалася конкурентоспроможною на внутрішньому і зовнішніх ринках», – зазначив Шульмейстер.
Як повідомлялося, у 2015 році відповідні тарифи збільшили вже двічі. У лютому тарифи на перевезення вантажів залізницею підвищили на 10%. Пізніше тарифи зросли ще на 25%.