Балтійське узбережжя
6 листопада винищувачі НАТО перехопили над Балтійським морем російський військовий літак-розвідник Іл-20.
8 листопада два канадських винищувачі були змушені перервати навчання, помітивши російський літак над Литвою.
За кілька днів російський військово-транспортний літак Іл перехопили біля Естонії та Литви.
17 листопада російський винищувач Су-27 був перехоплений військовою авіацією НАТО поблизу повітряного простору Латвії.
За даними збройних сил Латвії, інцидент стався над міжнародними водами Балтійського моря, недалеко від латвійських територіальних вод.
Протягом 7 грудня об'єднані сили НАТО у балтійських країнах були вимушені двічі на день піднімати у повітря винищувачі через непогоджений проліт військових літаків РФ. Перший інцидент відбувся за участі відразу шести російських стратегічних бомбардувальників, здатних нести ядерні заряди. У складі цієї "групи" було два надзвукових бомбардувальника дальньої дії Ту-22 та чотири бомбардувальника Ту-95. На їх перехоплення було піднято винищувачі F-16.
Згодом стався ще один інцидент, за участі трьох військових Ту-134 та одного транспортника Ан-72, які також здійснювали проліт над балтійським морем, не погоджуючи його з іншими країнами регіону. Для їх перехоплення було піднято винищувачі CF-188.
16 січня винищувачі МіГ-29 ВПС Польщі, що базуються на литовській авіабазі Шяуляй, піднялися на перехоплення російського літака-заправника Іл-78, поміченого в небі над Балтійським морем.
6 лютого Збройні сили Латвії у виключній економічній зоні країни на відстані 10 морських миль від територіальних вод країни (близько 18,5 км. – Ред.) зафіксували військовий корабель РФ класу Finik, а також підводний човен.
Цього ж дня винищувачі Typhoon повітряної поліції НАТО піднялись на перехоплення над Балтійським морем літака Іл-38, що належить російським збройним силам.
9 лютого винищувачі НАТО піднялись на перехоплення над Балтійським морем в нейтральній зоні неподалік від кордону Латвії літака Іл-20, що належить збройним силам РФ.
17 березня винищувачі «Тайфун» піднімалися на перехоплення російських літаків: чотирьох Су-27, двох Ан-26 і одного Ан-12 над Балтійським морем
19 березня винищувачі Typhoon повітряної поліції НАТО піднялись на перехоплення над Балтикою літака Ан-26, що належить збройним силами РФ.
20 березня патрульний літак Збройних сил Латвії піднявся на перехоплення російського Іл-20 над Балтикою.
24 березня патрульні літаки піднялися над Балтійським морем неподалік від кордонів Латвії на перехоплення російських військових літаків: 2 Ту-22М та 2 Су-27.
17 квітня винищувачі повітряної поліції ідентифікували в нейтральному повітряному просторі неподалік від латвійського кордону російський літак Іл-38 і піднялися в повітря для його супроводу.
11 травня винищувачі повітряної поліції НАТО 11 травня піднялись на перехоплення неподалік від повітряного простору Латвії літака Ан-22, що належить ВПС РФ".
8 червня винищувачі повітряної поліції піднялися в міжнародний повітряний простір для перехоплення над Балтійським морем збройних сил РФ Ан-26 та літака-розвідника Іл-20, які наблизилися до кордонів Латвії.
16 червня винищувачі повітряної поліції перехопили над Балтійським морем неподалік Латвії літаки Іл-20, А-50, Ан-26 та два винищувачі МіГ-31 що належать збройним силам Росії.
17 червня винищувачі повітряної поліції перехопили над Балтійським морем 2 бомбардувальники-ракетоносці Ту-22М та 2 винищувачі-перехоплювачі МіГ-31, що належать російським збройним силам.
Міністр оборони Латвії Раймонд Вейоніс зазначив, що протягом минулого року російські військові літаки перехоплювали більше 200 разів, що в чотири рази більше, ніж у звичайні роки. При цьому повідомляється про 10 випадків порушення повітряного простору.
Швеція
У вересні поблизу кордонів Швеції зафіксували російський літак.
А вже від 17 жовтня Збройні сили Швеції проводили операцію з виявлення "іноземної підводної активності" у районі Стокгольмського архіпелагу.
Зафіксований сигнал про лихо був російською мовою на спеціальній частоті, яку використовує РФ у надзвичайних ситуаціях. Потім сигнал уже зашифрували. Однак вдалося встановити, що він виходив з точки у Стокгольмському архіпелазі і йшов до Калінінграду.
Влада Швеції, як відомо, обмежила доступ в район пошуку як для цивільних суден, так і для преси. Водночас, у російському Міноборони офіційно заперечили інформацію про субмарину РФ, яка зазнає катастрофи у Балтійському морі.
22 жовтня Швеція зафіксувала активність ще одного підводного човна у своїх територіальних водах.
15 листопада у Швеції заявили, що країна має в своєму розпорядженні неспростовні докази вторгнення до її територіальних вод у жовтні іноземного підводного човна.
13 грудня у небі над Південною Швецією пасажирський літак ледве уникнув зіткнення з іноземним військовим літаком, у якого не був включений транспондер. Для ідентифікації іноземного військового літака в повітря піднялися данські і шведські винищувачі.
24 березня Швеція перехопила два російські бомбардувальники Backfire, які були у супроводі двох винищувачів РФ Flanker.
23 квітня російський підводний човен змусив фінське дослідницьке судно зі шведськими вченими на борту змінити курс в міжнародних водах в Балтійському морі. Фахівці зі шведської служби погоди намагалися взяти проби води, коли капітан російського підводного човна заявив, щоб їх судно відійшло. Ситуація тривала впродовж кількох годин і пізніше на місце інциденту прибув шведський військовий авіапатруль.
Дивіться також: НАТО почали навчання з вилову "російських" підводних човнів біля берегів Норвегії
Велика Британія
31 жовтня королівські військово-повітряні сили перехопили російський бомбардувальник, що наближався до узбережжя Великої Британії. Літак Ту-95, який перебував в міжнародному авіаційному просторі, перехопили винищувачі Eurofighter Typhoon, які були підняті з авіабази Лоссімут в Шотландії.
29 січня винищувачі королівських ВПС Британії Eurofighter Typhoon піднялись на перехоплення двох російських бомбардувальників, здатних нести ядерні заряди. Британські літаки супроводжували російські на відстані 300 метрів, доки ті не залишили "сферу інтересів Британії". Експерти вважають, що російські маневри можуть бути витлумачені як акт агресії, спрямований на те, щоб перевірити готовність британських ВПС.
18 лютого, військово-повітряні сили Великобританії підняли винищувачі через появу двох російських бомбардувальників поблизу південного узбережжя Англії. ВПС Великобританії (Royal Air Force) супроводжували російські літаки доки вони не зникли з зони інтересів Великобританії. Разом з тим, російські військові літаки не порушували суверенного повітряного простору королівства.
14 травня британські винищувачі Typhoon були підняті для перехоплення двох російських бомбардувальників поблизу повітряного простору Шотландії. Були ідентифіковані російські літаки Bear, які супроводжувалися винищувачами британських ВПС – доти, доки вони не покинули зону інтересів Великої Британії
10 березня британський генерал закликав країни НАТО збільшити витрати на оборону через російську агресію. За його словами, збільшення потужності військ Альянсу необхідне за умов російської експансії та постійних провокацій в повітряному просторі та акваторії країн НАТО.
Португалія
За інформацією міністра оборони Португалії Жозе Педру Агіар-Бранко, португальські літаки піднімалися в повітря вже 15 разів за останні два місяці для перехоплення російських бойових літків.
1 листопада Португалія вдруге за тиждень підняла винищувачі F-16, щоб перехопити російські бомбардувальники, помічені в міжнародному просторі поблизу узбережжя країни, поряд з південними кордонами НАТО.
Проте 5 листопада корабель португальських ВМС перехопив російське судно, яке виявилося у водах виключної економічної зони країни.
Як відомо, раніше в НАТО зазначили, що у 2014 році винищувачі Північноатлантичного альянсу перехопили вже 100 літаків, що втричі більше, ніж в 2013 році.
3 листопада командувач силами НАТО в Європі генерал Філіп Брідлав заявив, що польоти російських військових літаків в європейському повітряному просторі набули провокаційного характеру.
Раніше інший представник НАТО, полковник Мартін Дауні заявив, що наприкінці жовтня сили НАТО знаходили і супроводжували літаки ВПС Росії в повітряному просторі над Атлантикою, Балтійським і Північним морями.
Читайте також: Військові навчання країн Заходу: демонстрація сили й попередження загрози з боку РФ