У переданні «Антонова» та двох інших авіаційних підприємств Укроборонпрому є логіка, як мінімум, із точки зору економії на витратах, оскільки основний збут «Антонова» – це літаки військово-транспортного напрямку. Про це в коментарі Тиждень.ua повідомив Сергій Вовк, директор Центру транспортних стратегій.
Проте, на його думку, говорити про імовірні успіхи можна буде після перших результатів роботи нового менеджменту компанії, зокрема, тієї схеми, що діє зараз, коли є президент і генеральний конструктор.
«На мою думку, така структура управління компанією є більш логічною, оскільки має бути людина, яка ставить завдання безпосередньо перед конструкторським бюро, а також людина, що безпосередньо відповідає за збут і є більше бізнесменом, ніж конструктором.», – зазначив Вовк.
Він вважає, що для галузі більш перспективною є диверсифікація ринків збуту, експортні контракти, ніж внутрішнє замовлення.
«Інша справа, що «Антонову» зараз необхідно показати свою можливість виконувати великі контракти, тобто бути надійною як виробничою, так і сервісною базою, оскільки авіаційний бізнес дуже складний і капіталоємний (оскільки в даному випадку продається не просто один товар, а повний цикл, у тому числі, з його сервісу). «Антонов» уже декілька разів декларував надзвичайно великі контракти, але жоден із них не був доведений до кінця. Будемо сподіватися, що зараз ці великі угоди, зокрема, з Саудівською Аравією, з Азербайджаном будуть виконаними і не залишаться на рівні декларацій», – повідомив експерт.
На запитання про потенційне посилення ролі «Антонова» в оборонній промисловості України, директор ЦТС відповів, що ця проблема має фінансове підґрунтя.
«Звичайно, літаки «Антонова» потрібні вітчизняному ринку, але постає запитання: чи є в Україні достатньо коштів, щоб забезпечити нормальне виробництво й нормальне оновлення основних фондів, у тому числі, в сегменті авіації. Ця проблема є надзвичайно важливою, але лежить не в площині «Антонова», а в площині державних фінансів», – вважає Вовк.
Читайте також: Український ВПК шукає альтернативу Росії в ЄС, Азії та Канаді