Російські експерти дійшли висновку, що найбільш вірогідною причиною катастрофи літака Boeing-777 на Донбасі є вплив зенітної керованої ракети 9М38М1 зі складу зенітного ракетного комплексу "Бук-М1". Про це йдеться у доповіді під назвою "Результат експертної оцінки за фактом розслідування авіакатастрофи Boeing-777 (рейс МН17) 17.07.2014 р. на Південному сході України", яка опинилася в розпорядженні російської «Нової газети».
За даними видання, цей документ, що є "суворо конфіденційним", підготовлений російськими інженерами військово-промислового комплексу (ВПК) і призначений для відправки голландським фахівцям, які проводять розслідування катастрофи літака.
Для свого аналізу експерти використовували фото та відеоматеріали, пов'язані з катастрофою Boeing, з відкритих джерел (в тому числі з інтернету і попереднього звіту міжнародної комісії).
Зокрема, проаналізувавши характер пошкоджень літака і зовнішнього вигляду вражаючих елементів, вилучених з конструкції літака, експерти зробили висновок, що у Boeing-777 влучила ракета із зенітного ракетного комплексу "Бук-М1".
Наступним етапом стало визначення умов зіткнення ракети з літаком. Для цього були проаналізовані пошкодження зовнішньої обшивки літака і внутрішніх елементів конструкції літака. Було встановлено, що в результаті підриву бойової частини ракети виявилися пошкодженими кабіна екіпажу, лівий двигун, ліве крило, лівий стабілізатор, а також ліва частина хвостового оперення. Встановивши напрямок руху вражаючих елементів, експерти дійшли висновку, що ракета рухалася на перетин курсу літака.
За характером ушкоджень експерти також визначили ймовірне розташування точки підриву бойової частини ракети. За їх твердженням, підрив бойової частини стався на відстані близько 3-5 метрів від зовнішньої обшивки літака, а орієнтовна точка підриву припадала "спереду зліва над переднім гермошпангоутом (зміщена до лівої сторони, над склом кабіни пілотів в районі вікон командира екіпажу)".
"Аналіз місця розташування точки підриву бойової частини дозволяє зробити висновок, що ракета наводилась в носову частину літака, яка має три "блискучих" точки: передній гермошпангоут кабіни пілотів, антену метео-РЛС і ділянку зовнішньої обшивки носовій частині фюзеляжу оживальної форми", – йдеться в документі.
Фото: "Новая газета"
Пасажирський літак Boeing 777, що виконував рейс з Амстердама в Куала-Лумпур, зазнав аварії 17 липня 2014 року в районі міста Торез Донецької області. На борту перебували 283 пасажира (в основному громадяни Нідерландів) і 15 членів екіпажу – всі загинули.
Українська сторона наполягає, що ракета, яка збила літак, була випущена з контрольованої терористами території. Міжнародна слідча група підтримала цю версію.
Водночас Москва продовжує звинувачувати у катастрофі літака українських військових.
Нагадаємо, боїнг-777 компанії Malaysia Airlines, що летів з Амстердама у Куала-Лумпур, був збитий бойовиками на сході України 17 липня 2014 року.
На борту перебувало 298 осіб, з них 196 громадяни Нідерландів. В авіакатастрофі не вижив ніхто.
Як відомо, у січні організація журналістських розслідувань CORRECT! V оприлюднила результати власного розслідування, в якому повідомлялося, що літак "Малайзійських авіаліній" збили з російської установки "Бук", яку могли привезти з міста Курськ (РФ).
2 травня літак із останніми тілами жертв катастрофи приземлився в Нідерландах.
Також зазначимо, міністр безпеки та юстиції Нідерландів Герард Адріан ван дер Стюр під час візиту до Харкова повідомив, що відгукнулися кілька можливих свідків авіакатастрофи.