Основною темою майже усіх каналів Russia Today (RT), за виключенням іспаномовного, є конфлікт в Україні. Відповідні дані досліджень опублікувало американське видання The Washington Post.
Зокрема, експерти з університету Джорджа Вашингтона – Роберт Орттунг, Елізабет Нельсон та Ентоні Лівшен – проаналізували 2695 відеосюжетів, протягом місяця опублікованих на восьми каналах Russia Today в YouTube.
«RT дотримується майстерної тактики щодо аудиторії YouTube, чітко визначивши свої цільові групи та звертаючись безпосередньо до кожної з них. Крім основного англомовного каналу RT на YouTube існують також окремі канали для певних країн, регіонів чи мовних груп – RT Америка, RT Великобританія, RT Франція, RT Іспанською, RТ Російською, RТ Німецькою та RT Арабською», – зазначили дослідники, додавши, що аудиторія основного каналу RT на YouTube налічує 1,47 млн осіб, і в період із 19 січня по 19 лютого він зібрав 10,5 млн переглядів.
Разом з тим експерти стверджують, що матеріали, які публікують на кожному з каналів, чітко демонструють ті ідеї, які RT намагається донести до конкретної аудиторії. Зокрема, відео RT Америка намагається показати уряд США некомпетентним, расистськи налаштованим та схильним до порушення прав громадян.
«RT Америка неодмінно висвітлює будь-які події в США, які можуть підігріти антиамериканські настрої», – зазначили у статті.
Дослідники також стверджують, що кількість відео, які щотижня публікують на YouTube-каналах RT Америка (30-40 відео) та RT Великобританія (близько 10) є суттєво меншими, ніж, для порівняння, RT Арабською (близько 125 відео). За їх словами, франко-, іспано- та німецькомовний канали також публікують значно більше відеоматеріалів.
«Вочевидь, Росія вирішила зосередити зусилля на більш сприйнятливій, на її думку, аудиторії», – йдеться у висновках науковців.
Разом з тим дослідження продемонструвало, що темою переважної більшості відео усіх каналів RT, за винятком іспаномовного, є конфлікт в Україні. Експерти стверджують, що робота RT в цьому напрямку виявилася досить ефективною, бо відсоток аудиторії, яка переглядає відео про Україну, співвідноситься з кількістю таких матеріалів.
«На YouTube-каналі основної англомовної версії RT 27% викладених матеріалів демонструють російську точку зору на кризу в Україні. Вони набрали майже 27% від загальної кількості переглядів за місяць. Іншими словами, хоча аудиторія, можливо, переглядає на RT різноманітні відео (від аналізу економічної ситуації до огляду останньої моделі російського бомбардувальника), сюжети про Україну вона проглядає точно», – зазначили в статті.
В свою чергу німецькомовний канал RT переважно містить матеріали про європейські справи і українську кризу: 33% відео, які зібрали 39% від загальної кількості переглядів, були про Європу, а 43% відео, які зібрали 42% від загальної кількості переглядів, були присвячені Україні.
«Очевидно, що RT негативно налаштований щодо ЄС, оскільки приділяє особливу увагу іспанській партії «Подемос» і грецькій СІРІЗІ. Відео, в яких відчувається негативне ставлення до ЄС, досить багато на всіх європейських YouTube-каналах RT, причому на німецькомовному каналі вони є набагато популярнішими, ніж на французькому та іспанському», – стверджують дослідники.
Читайте також: Брехня Russia Today набагато ефективніша за потуги Заходу на інформаційному фронті