Найбільшими генераторами джинси стали партія Тігіпка та “Опозиційний блок”

23 Жовтня 2014, 14:52

Основною відмінністю парламентської передвиборчої кампанії 2014 року у медіа-сфері стало суттєве зменшення адміністративного ресурсу, який раніше використовувався владою для розміщення прихованої агітації в ЗМІ. Однак, у той же час, в інформаційній сфері так і не відбулося змагання програм партій та змістів. Такими є результати дослідження Інституту масової інформації, що проводилось в Києві та 14 регіонах країни в період передвиборчої кампанії.

Так, згідно оприлюднених ІМІ даних, основними замовниками прихованої політичної реклами в загальноукраїнських друкованих ЗМІ стали Сильна Україна (27% від всіх замовних матеріалів), Опозиційний блок (20%), партія Батьківщина (16%), Свобода (9%) та Народний фронт (8%).

В онлайн-виданнях найбільше приховано піарились Батьківщина (23% від загальної кількості прихованої політичної агітації), Опозиційний блок (21%), партія Заступ (14%), КПУ (11%), та Радикальна Партія (10%), повідомили в ІМІ.

В регіональних друкованих та інтернет–виданнях найбільше матеріалів з ознаками замовлення було розміщено на користь партій Сильна Україна та Опозиційний блок – по 22%, другу сходинку розділили Блок Петра Порошенка та Радикальна партія – по 8% від загальної кількості замовних матеріалів.

Найбільш "рівномірно", згідно дослідження, на території України піарився Блок Петра Порошенка, який практично однаково розміщував приховану агітацію у всіх регіонах. Сильна Україна спрямувала 91% прихованої агітації та Схід та Південь, Опозиційний блок — 82% на Схід та Південь, Радикальна Партія — 77% всієї агітації партії було спрямовано на західні регіони.

Також в ІМІ наголосили, що під час передвиборчої кампанії зафіксовано різке збільшення (порівняно з минулими роками) “чорного піару”, який склав 5% від усіх проаналізованих матеріалів.

Найбільше чорного піару в регіонах використовували проти Блоку Петра Порошенка (16 матеріалів), Народного фронту (14), Радикальної партії, Опозиційного блоку та Громадянської позиції (по 5 матеріалів).

Партіями-лідери з розміщення немаркованих рекламних матеріалів на свою користь у регіонах країни стали: Сильна Україна (22%), Опозиційний блок (22%), Радикальна Партія (8%), та Блок Петра Порошенка (8%).

Найбільшу кількість корумпованих журналістських матеріалів за час моніторингу зафіксовано в Запорізькій (203), Дніпропетровській (201), та Херсонській (178) областях. 

В рамках моніторингу брались до уваги матеріали рекламного або іміджевого характеру, що спрямовані на отримання політичних дивідендів, і розміщені з порушенням закону — тобто, без позначок: «реклама», «на правах реклами», «політична реклама», «політична агітація», «агітація» тощо.

Проаналізовано 14 регіонів, в кожному з яких моніторились 4 видання (2 друковані та 2 інтернет) 56 видань загалом, а також 6 друкованих загальнонаціональних видань («Факти», «Комсомольская правда в Украине», «Сегодня», «Газета по-українські», «Корреспондент» та «Український тиждень») та 4 онлайн-виданя («Ліга», «УНІАН», «Обозреватель», «LB.ua»).

Загальна кількість матеріалів замовного характеру, що виявили експерти в регіональній пресі – 1581 з них 5% (80 матеріалів) чорний PR, 52% (828) матеріалів з ознаками замовлення на користь політичних партій та 43% (673)на користь кандидатів, що балотуються по мажоритарних округах.

В друкованих загальнонаціональних виданнях виявлено 197 матеріалів замовного характеру 17 (9%) з них на користь кандидатів, що балотуються по мажоритарних округах. Центральні онлайн-виданя розмістили 115 матеріалів, що містили в собі ознаки замовлення.