Ковані та литі авто диски: що краще поставити навесні 2022 року

18 Лютого 2022, 15:11

Ковані та литі: у чому різниця

Спочатку варто усвідомити, що і кування, і лиття – це легкосплавні диски для авто. Для їх створення використовуються аналогічні алюмінієві сплави, і вся різниця полягає в технологіях виробництва.

Для виробництва литих дисків використовують розплавлений метал, який під тиском заливають у спеціальні форми. Після застигання металу диск обробляють механічно, прибирають кап, полірують та фарбують.

Ковані диски роблять із гарячого металу. Заготовки розігрівають приблизно до 500 градусів, через що сплав стає м'яким як пластилін. Потім їх направляють у спеціальний прес, де під тиском видавлюється диск. Формально це не кування, а гаряче штампування, між ними є схожі моменти, але це різні технології. Ось тільки «у народі» запам'ятали саме так, і виробники змирилися.

Тепер розглянемо плюси та мінуси кування та лиття:

 

  • Величезний вибір моделей литих дисків. Зараз на ринку є понад 20 тисяч моделей. Кованих дисків значно менше. Причина в тому, що не всі варіанти химерного дизайну можна реалізувати за допомогою такої технології виробництва.
  • Ковані диски дорожчі. За аналогічні за класом та дизайном ковані моделі доведеться заплатити приблизно в 1,5-2 рази більше, ніж за литі. Просто через те, що собівартість кування дорожча, для їхнього виробництва потрібно більше зусиль. Раніше кування вважалося «елітним», що підходить тільки для дорогих авто, але зараз з'явилося все більше доступних моделей, які із задоволенням купують звичайні автомобілісти.
  • Різна реакція на удари. Литі диски дуже міцні, вони не гнуться від попадання в яму, але мають обмежений запас міцності. Якщо удар надто сильний, диск тріскається або руйнується. Ремонтувати його не можна, лише заміна. Ковані диски поводяться по-іншому. При сильному ударі вони можуть погнутися, але не тріснутимуть. При цьому їх можна прокатати на шиномонтажі та відновити геометрію.

Як відрізнити кований диск від литого

Кований диск в середньому на 3-4 кг легший від литого. Вся справа у товщині обода. У лиття вона складає 6 мм, а у кування – 3 мм.

А чим менша вага безпружинної маси, тим швидше авто розганяється і краще маневрує. Це одна із причин, чому ковані варто ставити саме навесні, коли снігу вже немає.

Дизайни литих дисків значно різноманітніші. Можна задовольнити навіть найвигадливіші хотілки. Кування обмежене технологією – з її допомогою просто не вдасться зробити складні патерни.

А ще при уважному огляді на литих дисках видно борозенки від обробки на верстаті. На кованих таких немає.

Кування або лиття – це, за великим рахунком, справа смаку. Так що вибирайте, що вам подобається, і нехай диски довго служать.

 

читати ще