Як облаштувати офіс удома та працювати з комфортом

2 Березня 2021, 12:43

Робота вдома для багатьох стала новим і несподівано комфортним форматом. Кількість людей, що працюють віддалено або бажають спробувати себе в цьому стає дедалі більша, в той час як платформи для пошуку роботи рясніють пропозиціями “фріланс” і “робота віддалено”. Не дивно, що головними експертами у цьому питанні є представники IT positions, оскільки саме такі професії передбачають можливість працювати з будь-якого куточку світу і отримувати за свою працю гідну винагороду. У цій статті досвідчені freelance devops engineers з EPAM Anywhere поділилися з читачами основними нюансами, про які варто подбати, щоб зробити домашній офіс функціональним і зручним для комфортної та ефективної роботи. 

 

Організація простору 

     Звісно, ідеальним варіантом для роботи вдома буде виділити для цього окрему кімнату. Таким чином можна з легкістю позбутися відволікаючих чинників, особливо під час важливих дзвінків і онлайн-зустрічей. Якщо ж такої можливості немає, ваша робоча зона все-одно має бути відокремленою і займати певний простір. Одразу облаштуйте робочу атмосферу: розташуйте тут фото з командою або вашим керівником, поставте логотип вашої компанії або клієнта, з яким працюєте. Такі дрібнички стануть для вас символом роботи і налаштують на робочий настрій.

  

     Якщо ваші співмешканці також працюють у віддаленому режимі в одній кімнаті з вами, тут ви маєте максимально узгодити ваш розпорядок. Домовтеся про планування дзвінків, щоб не заважати один одному, використовуйте навушники під час конференцій, відмовтеся від зайвих звуків або фонової музики. 

  Організація робочого місця 

     Якщо ми працюємо в офісі, то, як правило, приходимо на вже готове облаштоване робоче місце: стіл, стілець, комп’ютер і все необхідне для роботи. У режимі “віддалено” ми самі повинні подбати про свій комфорт. Зручний стіл і стілець – найважливіші елементи в облаштуванні домашнього офісу. Зверніть увагу на висоту столу і офісного крісла, позбавтеся жорстких ліній і поверхонь, переконайтеся у можливості регулювати висоту і кут нахилу крісла. Все це серйозно впливає на продуктивність роботи, комфорт і навіть ваше самопочуття. 

  

     Ще один важливий момент – розміщення комп’ютера та іншої робочої техніки. Важливо, щоб була можливість дивитися в монітор практично прямо (максимум під кутом 10-15 градусів), не перенапружуючи шию і спину, тож відрегулюйте розташування правильно. Можливо, для вашої роботи вам знадобитися кілька моніторів. У такому випадку варто подбати про їх розміщення на поверхні робочого столу. Використовуйте спеціальні підставки, що допоможуть зекономити простір. Не забувайте про коректори для спини, шиї, попереку, кистей і ніг, щоб зняти навантаження з суглобів і м’язів. 

  

    І, врешті-решт, попіклуйтеся про зберігання необхідних для роботи речей: канцтоварів, книг, гаджетів, документів, а також зберіть докупи всі дроти за допомогою фіксаторів, канцелярських затискачів або коробів. 

  Планування робочого часу і відпочинку 

     Працюючи вдома, важливо знайти баланс і не почати “жити на роботі”. Іноді справді важко відрізнити робочий час від відпочинку, якщо ви проводите його в одному просторі. Плануйте всі активності, включаючи перерву на обід, відпочинок, перегляд пошти. У вільний час приділіть увагу невеликим фізичним вправам: постарайтеся або розім’ятися, або вийти на коротку прогулянку. 

  

    Щоб не забувати перемикатися між завданнями і робити перерви, використовуйте таймер або будильник. Можна вписати в свій робочий графік і час з близькими. Не обов’язково слідувати стандартній 8-годинній робочій системі. Наприклад, можна почати працювати рано вранці, потім зробити перерву на кілька годин вдень, і повернутися до роботи у вечірній час. 

  Налагодження комунікації 

     Комунікація для віддаленої роботи – чи не найважливіша тема. Варто подбати про гарну якість звуку, інтернет зв’язку та чітке зображення під час відеодзвінків. 

  

     У віддаленій комунікації важливо тримати один одного в курсі статусів завдань не тільки в інструментах планування, але і в робочому чаті. Так само як і в звичній оффлайн роботі, намагайтеся якомога раніше задавати питання або просити допомоги, якщо завдання для вас здається надто складним.

  

     Крім виключно робочих питань, підтримуйте і заохочуйте звичайні людські бесіди, віртуальні неформальні розмови, і просто спілкування на “побутові теми”. Якщо ви з колегами живете в одному місті, організовуйте періодичні живі зустрічі, коли це можливо.  Пам’ятайте, що особисте спілкування також є важливим фактором для здорової робочої атмосфери у колективі.

  

     Сподіваємося, що ці поради допоможуть вам облаштувати комфортне робоче місце і налагодити баланс між продуктивною роботою і відпочинком:)