Британська компанія провела перші у світі випробування водневого двигуна для комерційних літаків на 19 місць

Наука
12 Серпня 2021, 14:27

Розробку силового агрегату потужністю 600 кВт для використання на 19-місних літаках компанія розпочала ще минулого року. Днями ZeroAvia отримала перші позитивні результати у програмі HyFlyer II. У березні 2021 ряд інвесторів, зокрема й British Airways, інвестувала у стартап ZeroAvia понад 24 млн доларів.

Під час наземного випробування силовий агрегат перетягував нову 15-тонну мобільну наземну випробувальну платформу HyperTruck від ZeroAvia по асфальту. HyperTruck розроблена на базі військових вантажівок, платформа розрахована на силовий агрегат компанії ZA-2000 потужністю 2 МВт+, який може бути використаний для тестування систем літаків на водневій електриці на 40-80 місць. 

Наземні випробування проводились в рамках програми компанії HyFlyer II, яка забезпечить воднево-електричну рушійну систему з нульовими викидами для корпусів літаків розміром 10-20 місць.

У вересні 2020 компанія ZeroAvia завершила перший у світі політ на воднево-електричному пасажирському літаку – содернізованому Piper М-класу. Наразі це найбільший у світі літак комерційного розміру із водневим двигуном.

Читайте також: Олександр Рєпкін: Українська економіка зможе відчути переваги від транспортування водню як тільки почне працювати перший проєкт

Політ проводився як частина проєкту HyFlyer – програми досліджень і розробок, що проводиться за підтримки уряду Великобританії. Це був перший у Великобританії комерційно-електричним політ у комерційному масштабі.

Міністр бізнесу та промисловості Британії Надім Захаві тоді назвав цей політ великим успіхом, який допоможе досягти постійного нульового викиду вуглецю літаками у країні до 2050 року. 

ZeroAvia є лідером авіації з виробництва машин із нульовим викидом, зосереджена на воднево-електричних авіаційних рішеннях для різних ринків. Спочатку орієнтувалась на літаки , що літають на відстань 500 миль і місткістю 10-20 пасажиромісць, що використовуються для комерційного пасажирського перевезення, доставки, сільського господарства тощо. Базується у Лондоні та Каліфорнії. 

ZeroAvia вже отримала експериментальні сертифікати для двох прототипів літаків, пройшла декілька етапів випробувань під час польотів і готується до комерційних операцій у 2023 році. Компанія є частиною Ради Jet Zero уряду Великобританії – колаборації між урядом і промисловим сектором, що просуває цілі Великобританії за нульовими викидами в авіації та аерокосмічному секторі.

Проект HyFlyer спрямований на декарбонізацію малих пасажирських літаків середньої дальності через використання силових агрегатів для заміни звичайних поршневих двигунів у гвинтових літаках.