Порівняно з липнем 2020 року кількість негативних оцінок зросла на 9%. Про це свідчать результати опитування фонду "Демократичні ініціативи" та КМІС.
У коментарі Тижню очільник Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти Сергій Квіт зауважив, що пандемія COVID-19 об'єктивно впливає на якість освіти. З іншого боку, на думку чиновника, прямої залежності між коронавірусом і якістю освіти немає.
"Оцінити у відсотках, наскільки освіта краща чи гірша неможливо. Тобто зазначені показники – це думка людей, які стикаються з елементарними речами, наприклад, з відсутністю у сільських школах інтернету або з дуже поганим інтернетом. Як тоді можна дистанційно навчатися? Також треба враховувати, що перехід на дистанційні форми відбувся раптово, до цього ніхто не готувався, а просто перевести класні чи аудиторні заняття, скажімо, на спілкування в zoom чи в різні месенджери – неможливо", – зазначив Квіт.
Читайте також: Die Welt: Коли нарешті мине пандемія
Також він підкреслив, що в умовах пандемії, з одного боку, треба бути вимогливим до держави, адже вона повинна бути якісним модератором: організовувати, забезпечувати, фінансувати всі необхідні процеси. А з іншого боку, треба мати вимоги до самого себе, бо внутрішня дисципліна – це основа культури якості.
На думку голови Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, після завершення пандемії українці краще оцінюватимуть якість освіти, але це буде пов’язано не лише з поверненням до аудиторних занять, а й з тим, що суспільство матиме досвід спільного подолання перешкод.
"Тут ми також маємо пам’ятати про реформи. В середній освіті – це Нова українська школа, а у вищій – всебічна університетська автономія, яка включає в себе фінансову, академічну і організаційну автономії. Ми повинні рухатися і реформуватися і це те, що певним чином стосується пандемії, але навіть якби її не було, варто було говорити про якість цих реформ", – додав Сергій Квіт.