«Це приблизно на щонайменше 40-50 копійок щотижня протягом найближчих двох тижнів. Тим паче, влада підвищила акцизи на бензин та дизельне паливо в розпал посівної кампанії ніби для сприяння економічному зростанню. Це безглузде рішення. Аграрії і так не мають коштів, щоб цього року садити урожай!», – обурився експерт.
За словами Рябцева, трейдери не зацікавлені в завищенні цін на паливо.
«Вони працюють не на високій маржі, а на великому обсязі продажів. І якщо продажі скоротяться через низьку платоспроможність населення, це досить сильно по них вдарить», – додав експерт.
Через високі фінансові ризики, зазначає Рябцев, нафтотрейдери не дають гарантій продовження постачання палива в Україну.
«80% нафтопродуктів завозиться в Україну і всі трейдери повинні реалізовувати бензин і дизель за гривню, а закуповують його – за долари і євро. Ніхто з постачальників, зокрема білоруських, не надає гарантій постачання саме через високі ризики. І всі ці ризики закладаються в ціну. До речі, якби трейдери закуповували бензин зараз, то за нинішньої вартості долара на міжбанку, бензин вже би коштував 14,50», – зазначає він.
Рябцев також зауважує, що не варто порівнювати паливо, яке виробляють вітчизняні підприємства, котре не відповідає стандартам, з тим, що закуповується за кордоном. Звісно, ціни першого нижчі, ніж другого.
«У цьому плані можна казати про захищеність цін на заправках, на яких реалізують сурогати. Проте за відсутності державного контролю якості не можна сказати, хто який бензин реалізує. Через те в нас велика розбіжність між цінами палива з однаковим октановим числом, на різних заправках. І ця різниця становить близько 3 грн. на літрі», – заявив експерт.
У випадку продовження подорожчання палива, зазначає Рябцев, зменшиться і попит на нього і його якість.
«Ми спостерігаємо скорочення (споживання палива. – Ред.). Показовим буде статистика за квітень… Зрозуміло, що водії не зможуть купувати за такими цінами, тому переходитимуть на альтернативне паливо, сумішеві, скраплений газ чи відмовлятися від дальніх поїздок. Разом з тим, чим буде вища ціна, тим менше контролю на ринку. Хоча держава і так нічого не контролює. Якщо ситуація буде така ж, як минулого року, то матимемо з 10 млн тонн реалізації палива 2 млн ресурсу, який взявся незрозуміло звідки», – додав він.
Нагадаємо, Верховна Рада ухвалила Закон «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» 27 березня. Він набув чинності 1 квітня.
Як повідомлялося, станом на 9 квітня долар на міжбанку становить 12,15 грн.