Суворий Донецьк і тури до Чечні

Суспільство
16 Квітня 2017, 10:00

Як відомо, до війни на Донбасі найбільшою компанією з транспортування посилок була «Нова пошта», частину відділень якої після 2014 року зайняли бойовики. Особливо це стосувалося великих складів, на деяких із них до сьогодні розташовані військові частини сепаратистів. Однак із 2015-го в угрупованні «ДНР» місце «Нової пошти» посіла «Наша почта», яка не тільки використовує властиву українській компанії колірну гаму, а й своїм слоганом «почта по-новому» дуже нагадує відділення «Нової пошти». Тут пропонують доставляти документи, посилки та гроші як у межах окупованих міст, так і в РФ та навіть у неокуповану частину України.

Наприклад, доставка копій документів із Горлівки до Донецька обійдеться в 100 руб. (трохи менш як 50 грн), термін доставки — від трьох днів. Відправити оригінали документів уже коштуватиме 160 руб. (близько 80 грн). Із Донецька до Ростова копії паперів доставлять за цю саму суму, а ось оригінали — вже не за 160 руб., а за 200 руб. Якщо потрібно відправити посилку не до Ростова, а ще кудись, то для інших міст РФ і Криму (останній, до речі, вказаний окремою категорією) будуть вибрані суміжні російські служби на кшталт «Кита» чи «Деловых линий».

Читайте також: Зарплати окупованого Донецька

Із підконтрольною Україні частиною все набагато складніше. Саме замовлення формується тільки після онлайн-консультації з представником компанії, і тут діють серйозні обмеження, які випливають із правил транспортування товарів через КПВВ. Але загалом механізм доволі простий: ви називаєте сам товар, його характеристики, вибираєте прифронтове місто, куди товар доставить та сама «Нова пошта» з оплатою. Після чого представник «Нашей почты» його забирає і перевозить через КПВВ.

У «ДНР» працює й ціла низка російських інтернет-магазинів, а також пов’язаних із ними сервісних служб. Одним із найбільших є LiteMarket. Сама компанія характеризує себе як «сполучну ланку між покупцями з ДНР і російськими інтернет-магазинами». Вибираєте товар, вказуєте посилання на нього й чекаєте, коли його вам привезуть із невеликою націнкою за доставку. При цьому ви не виходите з дому та не відчуваєте жодного дискомфорту від блокпостів і кордонів. Така сама схема може діяти і з українськими інтернет-магазинами через «Нову пошту». Фактично представник «Нашей почты» у цьому випадку виступає просто кур’єром, який, утім, обов’язково відкриє вашу посилку перед тим, як провезти через КПВВ.

Читайте також: Без шансів

Працюють у «ДНР» і туроператори, які пропонують виліт у будь-яку точку земної кулі з Ростова. Цікаво, що до послуг туроператорів у «республіці» вдаються й деякі українці з підконтрольних територій. Річ у тім, що з огляду на низький рівень життя в окупації ціни на путівки в Донецьку доволі демократичні (а надто якщо порівняти із загальноросійськими), однак усе ще недоступні для абсолютної більшості місцевих. Так, у зимовий сезон у Донецьку вартість туру до Єгипту стартувала від $180, до Туреччини — від $190, до Таїланду — від $650.

Однак є в «ДНР» й екзотика — щось на кшталт солідарності невизнаних держав. У Донецьку компанія «Дон Авиа» реалізує тури до Абхазії, де нібито «щороку будуються нові готелі та пансіонати з прекрасним сервісом», а завдяки «лазурному морю та чистим пляжам» ніхто не лишиться байдужим до «дружньої республіки». Екзотикою можна назвати й тури до Грозного (Чечня), а для особливих любителів «русского мира» — тур до Таганрога, «Пєтровського міста, оспіваного Чєховим». Вартість такої поїздки для дорослого становить 4250 руб. за два дні. А ось «парад тюльпанів» у Криму вам обійдеться в 9850 руб. Цікавий коментар одного з клієнтів «Дон Авиа», якому було запропоновано поїздку до Таганрога: «Я туди не поїхав би, навіть якби доплатили».

Читайте також: «Порєшаєм»

Крім того, у березні в окупованих Харцизьку та Іловайську були відкриті каси попереднього продажу авіа та залізничних квитків. Оскільки власних аеропортів «ЛНР» і «ДНР» не мають, авіаквитки в касах реалізують із вильотом виключно з російських міст. Перед цим такий сервісний центр був відкритий і в окупованому Донецьку в приміщенні, де раніше продавалися квитки Укрзалізниці.