Відгуки автовласників про Toyota RAV4 завжди були переважно схвальними.
— Купив собі RAV, — не без гордості каже один.
— Класний вибір, надійна машина, — каже зазвичай інший, і цілком щиро.
Щоб завоювати споживача, цьому автомобілю не потрібно багато агресивної реклами чи «революції під капотом»: базові характеристики RAV4 добре відомі й доволі привабливі. Інша річ — зовнішність: розробники рестайлінгової моделі працювали здебільшого над модернізацією дизайну, щоб він максимально відповідав запитам цільової аудиторії, яка поступово молодшає.
Читайте також: Toyota Corolla. Абсолютний чемпіон світу з популярності
Екстер’єр нового RAV4 визначають оновлена світлодіодна оптика, новий дизайн бамперів та змінений вигляд задніх дверцят. Ніби дрібниці, але автомобіль став помітнішим і впізнаванішим. Модний епітет, який хочеться вжити на його адресу, — urban, себто міський, народжений у мегаполісі й для мегаполісу, однак схильний до авантюр та екстриму (привід 4×4 тут аж ніяк не для галочки, на офроуд RAV4 завжди готовий показати свій сильний характер).
Усі, кому випало їздити за кермом або в ролі пасажира на RAV4 попередніх версій, одразу відзначать у новій моделі більший простір у салоні. Власне, у цих автомобілях ніколи не було тісно, але в останній модифікації простір не лише більший, а й комфортніший. Внутрішнє оздоблення стало помітно респектабельнішим. М’якіша шкіра на кермі та сидіннях додає салону додаткової «преміумності». Де комфорт, там й ергономіка: посадка зручна, регулюється електроприводом, налаштувати потрібну оглядовість і функціональне розміщення водія зовсім нескладно. Окремої згадки варта шумоізоляція RAV4 — недарма розробники моделі використали на 3 кг ізоляційного матеріалу більше, ніж в автомобілях попередніх генерацій: гамір вулиці й звуки автостради в салоні ледь чути, отже, приємну подорож не зіпсують сторонні какофонії.
Приємна дрібничка — спеціальний «контейнер» для окулярів, розташований над дзеркалом заднього виду. Просторо й на задньому дивані: тут можна цілком комфортно розмістити трьох дорослих пасажирів — так, щоб вони почувалися доволі вільно й не заважали одне одному. Та й речей у новий RAV4 можна скласти чимало: місткість багажника зросла до 577 л.
Читайте також: Toyota Verso. Прихований автобус
Як і належить сучасній машині, панель приладів RAV4 не має великої кількості клавіш. Найдоступніші й найпотрібніші, звісно, є, і вони в буквальному сенсі під рукою у водія: регулювання режиму роботи трансмісії, підігрів сидінь і скла можна робити звичними рухами. Загалом керування більшістю систем здійснюється за допомогою бортового «смартфона»: по центру панелі встановлено монітор із системою Toyota Touch, який дає змогу обирати від уже звичних налаштувань навігації, клімат-контролю, музики до розподілу крутного моменту по осях.
Однак комфорт у салоні й зручності на панелі приладів мало чого варті, якщо автомобіль важко проходить випробування нашими, м’яко кажучи, неідеальними дорогами. RAVe до таких випробувань готовий: дрібні та середні пошкодження асфальту автомобільна підвіска «ковтає», як люблять казати водії, навіть на ґрунтових дорогах машина тримається впевнено і з гідністю проходить шосе без твердого покриття. І на поворотах не заносить — це завдяки багатоважільній задній підвісці. Успішність офроуд залежить більшою мірою від майстерності водія, сам по собі автомобіль цілком готовий витримати такий іспит.
Незалежно від того, у яких умовах ви експлуатуєте автомобіль: на заміських горбах-ямах чи в заторах мегаполіса, питання безпеки є не останнім для автовласника. Годі говорити про подушки безпеки та ABS — зайвий раз згадувати про такі обов’язкові елементи в наш час просто несерйозно. Безпеку сучасного авто визначають його органи чуттів, передовсім «очі» — камери, завдання яких — завчасно побачити небезпеку й попередити про неї. Водій RAV4 має повний огляд по периметру завдяки чотирьом камерам: передній, розміщеній у радіаторній решітці, двом боковим (у корпусах дзеркал) і камері заднього виду. Озброєний такою серйозною оптикою, він почувається на дорозі дуже впевнено: передня камера надає чимало корисної інформації включно з дорожніми знаками, які трапляються на трасі, а всебічний огляд допомагає без проблем паркуватися навіть новачкам, які панічно бояться цього маневру.
Читайте також: Сімейний авантюрист. Toyota Venza та українські реалії
Кореспондентові Тижня поталанило тестувати дизельну версію RAV4. Треба відзначити деякі переваги саме цієї модифікації. Перша, так би мовити, зовнішня — ДП нині дешевше за бензин. Друга — витрата пального в дизельному RAV4, що має двигун об’ємом 2,2 м³, доволі помірна: 5,0 л на 100 км у заміському циклі та 6,7 л у місті. Третя — автомобіль швидкий на підйом, стартує з місця від нуля до 100 км/год за 9,6 с.