На запитання, де на його думку дається взнаки радянська модель в українському ЖКГ та чому в цій галузі не відбувається повноцінний перехід до алгоритмів ринкової економіки, Ґайда відповів:
«Відсутність ринкових механізмів – це брак клієнта (тобто багатоквартирного будинку), який потрібен на ринку ЖКГ. Мають бути ті, хто представлятиме дім (кербуди чи менеджери; як їх називати, немає великого значення), хто знатиме, що купити й продати. І водночас повинні існувати ресурси для придбання товарів чи послуг на всіх мешканців будинку. Це важливо у перспективі для механізмів прийняття рішень і особистої відповідальності мешканців за свій будинок».
Він також зазначив, що в таких умовах «маємо покупця, який може свідомо купити на ринку потрібну йому послугу».
«Без нього не буває ринкових відносин. Тобто теплопостачальні компанії чи водоканали надають ресурси, які опиняються у своєрідній чорній дірці, і не відомо, хто за все це має платити. Якщо дорогою стаються втрати чи якщо послуга неякісна, цього теж ніхто не бачить», – зазначив експерт.
Повну версію інтерв’ю читайте у №46 «Українського тижня».