Експерт: В Україні стабільність цін на бензин залежатиме від дій влади та ситуації в економіці

24 Жовтня 2013, 14:43

Як зауважує експерт, наразі сформувалися навіть передумови для зниження цін на бензин і дизельне пальне.

«Сформувалися певні передумови для зниження цін на бензин і дизельне паливо після того, як відбулися нафтові котирування – від $115-117 за барель на $108-110. І можна було би очікувати, що бензин подешевшає, хоча би на 10-15 копійок. Однак минулого тижня відбулося засідання робочої групи (хоч її офіційно й не існує), де було узгоджено (можна назвати це картельною змовою чи по-іншому), що роздрібні компанії знижують ціни на дизельне пальне і підтримують стабільними ціни на бензин. Зниження цін на дизельне пальне вигідне, тому що зараз закінчуються осінньо-польові роботи. А високі ціни на бензин, порівняно зі статками українців, дозволяють отримувати досить високі прибутки тим особливо, хто не сплачує податки і збори в повному обсязі», – заявляє він.

Рябцев також зазначає, що разом з цим не варто очікувати підвищення цін на бензин на початку наступного року.

«Ми не прогнозуємо підвищення цін, тому що економічний прогноз до кінця року стабільний. Це означає, що ціни суттєво не змінюватимуться, немає будь-яких фундаментальних чинників, які би створювали загострення на ринку. Іншими словами, все залежатиме від загального економічного фону в Україні: якщо не відбудеться девальвації гривні, не буде змін в оподаткуванні нафтопродуктів, то не варто очікувати і зростання цін на нафтопродукти», – пояснив він.

Водночас експерт зауважує, що нині в Україні продовжується тенденція зі зниженням попиту на дорогі види бензину і збільшення обсягів споживання дизельного пального та скрапленого газу.

«Щодо довгострокових тенденцій, то помітне скорочення споживання дорогих видів бензину та збільшення обсягів споживання дизельного пального та скрапленого газу. Темпи цих змін незначні, якщо їх порівнювати з минулим роком. Проте вони досить суттєві, якщо порівнювати тенденції останніх 3-5 років і раніше. В структурі споживання бензинів зростає частка бензину А-92, а також дизельного пального та скрапленого нафтового газу», – додав він.

Щодо короткострокових тенденцій, то, за словами експерта, також скорочуються обсяги споживання бензинів преміум-класу, збільшуються обсяги споживання бензинів нижнього цінового класу, зокрема і сурогатного палива.

«Це спричинено насамперед економічними негараздами. Така тенденція, до речі, спостерігається здебільшого в депресивних регіонах, де відсутнє відновлення економіки протягом останніх п’яти років, серед них: Житомирська, Тернопільська, Чернівецька області», – зазначив Рябцев.

Позначки: