У середині лютого 2013 року десантний корабель "Азов", в порушення законів і процедур, з Новоросійська до Севастополя доставив нові БТР-82АМ. Після прибуття їх близько тижня тримали на борту десантного корабля і лише 20 лютого, за кілька годин до приїзду у 810-ї бригаду морської піхоти у бухті Козача нового міністра оборони РФ Сергія Шойгу, їх передислокували на територію бригади.
На офіційному рівні факт незаконного ввезення бронетехніки на територію України командування ЧФ РФ визнало лише в квітні. Через флотську прес-службу було заявлено про те, що "новий бронетранспортер БТР-82АМ, який повинен замінити БТР-80, що стоїть на озброєнні російської армії, проходить випробування на полігоні морської піхоти у Севастополі", і що "головна відмінність нової моделі БТР-82АМ від попередника – це автоматична артилерійська установка калібру 30 мм, що суттєво підсилило вогневу міць машини".
У планах російських військових на найближчі роки передбачено переозброєння підрозділів морської піхоти ЧФ РФ, що базуються в Україні саме цими БТР.
Ще одним прикладом порушення двосторонніх угод щодо ЧФ Росії стало незаконне введення в Україну нового судна ЧФ. У кінці квітня з Новоросійська до Севастополя прийшов рейдовий буксир нового покоління РБ-389. Офіційно – на ремонт. Однак, після нетривалої стоянки біля причалу, судно залучили до буксирування російських бойових кораблів і суден в акваторії Севастополя.
Вже 7 травня РБ-389 задіяли для перешвартуванння корабелів у парадний стрій до святкування 230-ї річниці з дня заснування ЧФ. Згодом з'ясувалося, що операцію з перегону нового плавзасобу на головну базу ЧФ РФ в обхід базових угод по ЧФ РФ російська сторона готувала завчасно. Ще у Новоросійську на кормі буксира віддрукували адресу порту прописки "Севастополь". Тепер порушник кордону входить до складу загону суден забезпечення допоміжного флоту ЧФ і не збирається залишати українські територіальні води.
Вже 11 вересня Москва, без будь-якого узгодження та дозволу, непомітно провести через морські ворота України черговий караван суден ЧФ. Тоді рятувальний буксир "Шахтар" поспішно завів yf Севастопольську військово-морську базу ще два допоміжні плавзасоби ЧФ – рятувальний буксир СБ-4 і водолазне судно ВМ-86. Обидва судна приписані до Новоросійська.
Але тут у Києві обурилися і зажадали від незаконного каравану покинути українські територіальні води і чекати розв'язки ситуації за межами морських кордонів України. Лише після узгодження проблемного питання зовнішньополітичними відомствами двох держав, 14 вересня рятувальний буксир СБ-4 і водолазне судно ВМ-86, вже на законних підставах, зайшли в Севастополь на ремонт. Але після історії з буксиром РБ-389 не виключено, що РБ-4 і ВМ-86 залишаться на постійній прописці в севастопольських бухтах.
Як повідомлялось, опозиційні депутати 22 липня зареєстрували у Верховній раді проект закону про денонсацію угоди щодо перебування ЧФ РФ на території України.
Опозиціонери аргументують свою ініціативу тим, що чинні угоди невигідні для держави з економічної точки зору і загрожують національній безпеці, оскільки Україна за час перебування ЧФ РФ на її території не отримала ні копійки до бюджету. Договір мав діяти на умовах оренди, проте до цього часу не проведена інвентаризація та оцінка об'єктів, які займає російський флот, не підписаний акт передачі їх в оренду. Крім того, підписані в Харкові угоди не обмежують термін перебування ЧФ на території України 2042 роком.
Нагадаємо, у квітні 2010 року президенти України і Росії Віктор Янукович і Дмитро Медведєв в Харкові підписали угоду, яка передбачає продовження перебування Чорноморського флоту на території України до 2042 року.
Нагадаємо, експерти вважають, що перебування на території України Чорноморського флоту завжди буде подразником для виникнення українсько-російського конфлікту.
Читайте також: Чорноморська (не)безпека