За основу взята німецька модель такої структури, яка засновується і контролюється не державою, а громадськими інститутами, пише "Коммерсантъ Украина".
Фінансовий омбудсмен у низці країн є інструментом об'єктивного позасудового вирішення спорів між учасниками фінансового ринку – клієнтами і банками.
«Мета омбудсмена – швидко і якісно залагодити суперечку і схилити сторони конфлікту до примирення, – пояснив виконавчий директор НАБУ, голова правління Укргазбанку Сергій Мамедов. – Практика інших країн показує, що рішення омбудсмена виносяться на користь банків і клієнтів в приблизній пропорції 50/50 , тому в його об'єктивності важко засумніватися ".
У НАБУ мають намір оплачувати діяльність омбудсмена з внесків членів організації.
Додаткове фінансування буде надходити з оплати за розгляд справ.
При цьому з фізосіб , які подаватимуть заяви на розгляд, передбачається стягувати невелику суму – 100 грн.
Одним із ключових принципів роботи омбудсмена, за пропозицією НАБУ, стане прийом заявок тільки від населення і лише після закінчення строку розгляду скарги банком.
Банки , які погодяться підписати угоду з омбудсменом, зобов'язані будуть вчасно представляти йому документи, необхідні для розгляду справ, і виконувати його рішення.
Омбудсмен розглядатиме справи лише за невеликими сумами претензій – до 10 тис. грн.
Банки, на які буде надходити більша кількість скарг, будуть платити великі внески на діяльність інституту. Термін розгляду справ планується регламентувати 60 днями .
На посаду омбудсмена до НАБУ пропонують кандидатів, що мають юридичну освіту, значний досвід роботи в судовій системі на посаді адвоката або судді і не працювали в будь-якому банку останні п'ять років.