В “Укрзалізниці” запевняють, що ім’я та прізвище у квитку не дають можливості ідентифікувати особу пасажира

3 Жовтня 2013, 23:27

Укрзалізниця вказує, що, згідно з постановою Кабінету міністрів,  оформлення у квитковій касі проїзних документів, в тому числі в електронному вигляді, здійснюється із внесенням до проїзного документа прізвища та імені пасажира зі слів особи, яка здійснює оплату.

«Таким чином при оформленні проїзного документа (квитка) касир (працівник залізничного транспорту) не має на руках жодного документа, що посвідчує особу, яка придбала цей квиток», – йдеться в повідомленні.

В той же час залізничники вказують, що згідно з визначенням закону про захист персональних даних,  «персональними даним є відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована».

 «Фіксація імені та прізвища у проїзних документах без додаткових даних не дає можливості ідентифікувати особу»,  – йдеться в повідомленні.

Також значиться, що документ, який посвідчує особу, пасажири мають пред’являти тільки при посадці до поїзда для перевірки відповідності прізвища та імені у квитку з даним документа. «Жодних дій щодо фіксації даних пред’явленого документа та інших дій щодо ідентифікації пасажира провідниками не проводиться», – наголошують в Укрзалізниці.

Залізничники також відзначають, що наявна в них інформація не формує бази персональних даних, оскільки не відповідає визначенню закону «Про захист персональних даних».

 «Укрзалізниця не володіє ними, не здійснює їх обробку та не передає третім особам», – йдеться в заяві.

Нагадаємо,правозахисник вимагають притягнути до відповідальності "Укрзалізницю" за незаконний збір та збереження персональних даних громадян, а вже накопичені персональні дані – знищити.

Українська Гельсінська спілка з прав людини заявляла, що  база даних про пасажирів  може використовуватися для тиску активістів, громадських діячів чи журналістів.