Опозиція наполягатиме на перевірці київського метро щодо тіньового вимивання коштів

4 Вересня 2013, 14:50

”З 2008 по 2013 роки київська підземка відкрила п’ять нових станцій метро. Водночас, згідно з офіційною статистикою, пасажиропотік київського метрополітену за ці ж п’ять років пасажиропотік зменшився на 137 млн. пасажирів. Якщо в 2008 році рухомим складом метро було перевезено 663,9 млн. пасажирів, то в 2012 – лише 526,7 млн. У перерахунку на живі гроші таке дивне падіння відвідуваності столичного метро становить понад 270 млн. грн. недоотриманих доходів щороку, тобто збитків”, – підкреслив Давиденко.

Він зазначив, що, керуючись офіційними статистичними даними, можна стверджувати: населення Києва не тільки не зменшилося за останні п'ять років, а й щорічно зростає за рахунок трудової міграції з регіонів до столиці. Також відомо, що кожна з п’яти нових станцій метро забезпечує перевезення не менше 20 тисяч пасажирів на добу, що становить сумарно понад 40 млн. пасажирів на рік.

“Враховуючи зростання кількості станцій і збільшення пасажиропотоку щорічна недоотримана київським бюджетом виручка від продажу жетонів складає більше 350 мільйонів гривень. Водночас, офіційно збиток КП "Київський метрополітен" за 2012 рік становить 345 млн. грн. Саме від цієї цифри відштовхується керівництво столичної підземки, коли наполягає на необхідності підвищення вартості проїзду пасажирів. Можливо, це ті мільйони, які щорічно вимиваються з обігу колись найприбутковішого підприємства столиці”, – зазначив ударівець.

Давиденко також наголосив, що УДАР звернеться до прокуратури і КРУ з вимогою здійснити перевірку КП "Київський метрополітен" і розібратися з причинами зменшення пасажиропотоку та збитковості підприємства.

Як повідомлялось, КП "Київський метрополітен" «задекларувало» за перше півріччя 2013 року збиток у 177,6 млн грн.

Збиток метрополітену за І квартал цього року склав 106 млн 800 тис. грн.

У КМДА вважають, що економічно обґрунтований тариф на проїзд у метрополітені в 2013 році становитиме 3-3,05 грн.

Нагадаємо, Київський метрополітен у кілька разів переплачує за матеріали, закуповуючи їх у структури, що входить до групи компаній "Газ Україна 2009" Сергія Курченка.