5G, автопілот Tesla та камера, що слідкує за вашою соціалізацію

Наука
18 Грудня 2018, 13:59

5G: Що? Як? Коли?

 

Схоже, що після тривалого очікування та чималого ажіотажу, наступного року у світі нарешті запрацює технологія 5G. У зв’язку з цим, CNET вирішили розібратися, які саме переваги надає ця технологія, де і коли вона запрацює, та що означатиме для пересічних користувачів.

 

5G – це дуже висока швидкість, але не тільки. Очікується, що дана технологія стимулюватиме прорив у таких галузях як безпілотні автомобілі, віртуальна та доповнена реальність, й навіть віддалена хірургія. То що таке 5G? І чому його чекають з таким нетерпінням?

 

Почнемо зі швидкості. Дійсно, п’яте покоління мобільних технологій відрізнятиметься дуже високою швидкістю передачі даних – у 10-100 разів більшою, ніж забезпечує теперішній мобільний зв'язок. Швидкість буде навіть більша, ніж через оптоволоконний кабель. Хочете завантажити сезон улюбленого серіалу? Вам знадобиться на це лише кілька секунд.

 

Фото: www.t3.com

 

Крім високої швидкості передачі даних, іншою ключовою перевагою технології 5G є низька латентність. Латентність визначає час, який проходить між моментом, коли ви натиснули на посилання і моментом, коли мережа відповіла і відкрила потрібний сайт. Якщо за теперішніх мобільних технологій цей час складає близько 20 мс, 5G обіцяє знизити цей проміжок до 1 мс. Така швидкість реагування відкриває цілу прірву нових можливостей: хірург у Нью-Йорку зможе управляти роботизованими маніпуляторами, що проводять операцію на іншому кінці світу, безпілотні автомобілі зможуть спілкуватися між собою у режимі реального часу, ну і звичайно, відеоігри у віртуальній реальності стануть ще більш інтенсивними та захоплюючими.

 

За прогнозами, дуже висока швидкість передачі даних та низька латентність дозволять багатьом предметам підключатися до мережі без участі людини, а отже розумний будинок, в якому холодильник самостійно замовляє в інтернет-магазині продукти, що закінчилися, може стати нашою буденною реальністю.

 

Читайте також: Читання думок, цифрові технології і мозок та початок кінця супутникового ТБ

 

Тож, коли чекати на це диво? Телекомунікаційні гіганти, такі як Verizon та AT&T, обіцяють почати запуск 5G у обраних містах Сполучених Штатів наступного року. В Україні ж, зважаючи на досвід запуску 4G, технологія навряд чи з’явиться у найближчі кілька років.

 

В цьому можна знайти й свої переваги – у нас буде більше часу підготуватися і обрати телефон, що підтримуватиме технологію 5G. Ні, ваш теперішній смартфон не підійде, навіть якщо це останній iPhone. Проте, практично усі основні виробники смартфонів готуються випустити наступного року моделі, що підтримуватимуть нову технологію 5G, а отже можна буде залишитися вірним своєму улюбленому бренду, якщо це наприклад, Samsung, Huawei, Xiaomi, Sony, або iPhone.

 

Ілон Маск знову говорить, не подумавши

 

Маск виробляє автомобілі Tesla. І любить їх рекламувати. У нещодавньому епізоді американського телевізійного шоу 60 minutes, найвідоміший у світі винахідник їхав за кермом свого електрокару в режимі автопілоту. Його руки не тримали кермо, ноги не були на педалях, та й він особисто сказав, що «абсолютно нічого не робить». То що в цьому обурило спеціалістів у галузі безпілотних автомобілів?

 

Читайте також: Майбутнє війн: від «Залізної людини» до біологічного комп’ютера

 

Як пише Wired, cправа в тому, що автомобілі Tesla зовсім не готові до експлуатації без участі водія. Про це говорять офіційні заяви речника компанії, інструкції для водіїв та попередження на екранах. Щонайменше тричі за останній рік автомобілі Tesla врізалися у пожежні машини, що стояли на дорозі. Штучний інтелект, завдяки якому працює автопілот електрокара, просто не зміг ідентифікувати пожежну машину, що стоїть на дорозі, як об’єкт, який треба оминути. Тож, недарма офіційні представники компанії наголошують, що в якому б режимі не їхав автомобіль, людина завжди залишається відповідальною за керування і повинна тримати руки на кермі. Тим більше здивування викликає заява голови компанії у одному із найпопулярніших телевізійних шоу, що він «нічого не робить», а все керування здійснює автопілот. Такі твердження безперечно вводять водіїв в оману щодо сучасних можливостей безпілотних автомобілей, і це вже, в свою чергу, небезпечно для самих водіїв.

 

Інший нюанс полягає в тому, яким саме шляхом Tesla іде до безпілотного керування. В той час як інші компанії, такі як Waymo та GM, одразу будують повністю автономну систему і тестують її зі спеціально навченими водіями у визначених ситуаціях, Tesla поступово додає нові можливості автопілоту у вигляді оновленого програмного забезпечення у вже придбаних електрокарах. Таким чином, тестують нові можливості звичайні водії, які не завжди добре усвідомлюють можливості автопілоту.

 

MarketWatch photo illustration/Waymo, GM

 

 

Одне з нещодавніх оновлень автопілоту Tesla дозволяє автомобілю самостійно змінювати смугу руху, а також обирати на розв’язці правильний з’їзд відповідно до пункту призначення. Як це відбувається? На екрані з’являється пропозиція змінити смугу, водій погоджується, автопілот чекає, коли з’явиться відповідна можливість, і здійснює маневр самостійно. Перший раз ви будете дуже уважно слідкувати за ситуацією на дорозі, адже функція нова і ви ще в ній не певні. Однак, через деякий час, ви звикнете до нових можливостей автомобіля, з’явиться відчуття, що можна на кілька секунд відволіктися від дороги, а може на хвилину, а може навіть на кілька хвилин. В усіх випадках зіткнень з пожежними машинами електрокар Tesla був в режимі автопілоту, через що водії значно меншу увагу приділяли ситуації на дорозі.

 

Підсумуємо. Автомобілі Tesla дійсно пропонують одні з найкращих можливостей безпілотного керування у світі. Функція автопілоту при правильному застосуванні полегшує життя водію та підвищує безпеку. Компанія робить все від неї залежне, щоб сповістити користувачів про обмежені можливості автопілоту та не дати водіям повністю відволіктись від керування. Однак, коли така відома постать як Ілон Маск, будучи головою компанії, подає протилежний приклад, це безперечно, спотворює те повідомлення, яке хоче донести виробник електрокарів.

 

Чи достатньо часу ви проводите зі своїми друзями та рідними?

 

Багато хто з нас вже звик до фітнес-трекерів, які відслідковують, скільки кроків ми зробили за день та як добре спали. А що якщо аналогічний трекер слідкуватиме за вашим соціальним життям?

 

Читайте також: Як розквітали чеболі

 

The Verge розповідає про новий продукт, OrCam MyMe, запуск якого заплановано на березень наступного року. Давайте подивимось, що саме відслідковує цей новий гаджет з неоднозначною функцією.

 

MyMe – це невеличкий пристрій розміром з палець, який містить широкоформатну камеру та легко кріпиться на одяг. Камера робить знімки кожну секунду, і якщо на знімку є чиєсь обличчя, алгоритм пробує розпізнати його, спираючись на контакти в соціальних мережах чи попередні фото, або ж просить користувача ідентифікувати людину. Після того як назбереться достатньо контактів, інформація про ваші стосунки з колегами, рідними та друзями буде представлена у цифровому вигляді.

 

Так само як і з фітнес-трекером, буде можливість встановити певні цільові показники, як-то наприклад, скільки годин на тиждень ви хотіли б проводити з родиною. А наприкінці тижня трекер «посварить» вас, якщо мета не буде досягнута.

 

 

Критики такого пристрою говорять, що наступного разу, коли ви запропонуєте другу зустрітися, він цілком обґрунтовано засумнівається, чи ви дійсно хочете його бачити чи вам просто не вистачає кілька годин спілкування з друзями, відповідно до інформації з вашого телефонного додатку. Тим не менш, більшість з нас так само делегували Facebook функцію «пам’ятати» про дні народження наших друзів і це вже нікого не ображає.

 

Вартість MyMe при попередньому замовленні складає $199. Повна вартість після запуску виробництва становитиме $399.